Marktkoopvrouw Kromhout - Reisverslag uit Tønsberg, Noorwegen van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu Marktkoopvrouw Kromhout - Reisverslag uit Tønsberg, Noorwegen van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

Marktkoopvrouw Kromhout

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

15 April 2010 | Noorwegen, Tønsberg

Daar zijn we weer en wel vanuit dezelfde locatie als eerst!Hehehe, klinkt suffer dan het is hoor want er zijn ondertussen wel weer wat kilometertjes afgelegd.
De dag na mn eerste berichtje zijn we naar Oslo getuft om te kijken naar een nieuwe kraam en Avi wilde naar wat verkoopmannetjes gaan om te kijken of ze nog interessant koopwaar hadden. Je zou zeggen (wat ik trouwens ook heb gedaan) dat met een schuur vol met handel je misschien n keer moet ophouden met kopen en moet beginnen met de boel VERkopen. Dit was ook zo maar als er ergens een hit te scoren valt moet je dat meepikken..
Nouja, ik vond het wederom best want terwijl hij naar het koopmannetje ging kon ik een beetje rondbanjeren in Oslo. Niet heel speciaal ofzo, we kwamen 's avonds aan dus alles was al dicht, wat eigenlijk niet uitmaakte want ik heb toch (bijna) nog geen cent verdiend, en zo bijzonder is Oslo niet.Vond ik dan en ik heb er aardig wat van gezien want binnen de kortste keren was ik uiteraard weer es verdwaald! Gelukkig de straatnaam wel onthouden waar ons huis stond geparkeerd dus na wat meters te hebben afgelegd was ik gelukkig weer bij het startpunt.
Na Oslo in een plaatsje Drøbak gestopt, waar we de volgende morgen op de markt zouden gaan staan met ons hele hebben en houwen.
Nou 'markt' was een beetje een groot begrip, het was een klein pleintje in het midden van het dorp en we waren, samen met een andere stand, de enige 2 daar! hehe, het marktleven is hier heel anders dan in Nederland dus. Hier kan je gewoon je hele santekraam ergens neerknallen, een bedrag betalen en klaar. Niks geen vergunning of iets en het mag bijna overal geloof ik.
Maar goed, ongeveer 2,5 uur erover gedaan om alles op te zetten en netjes te leggen waarna we na 3 uur staanwaarin we 4 zonnebrillen en een paar sloffen hebben verkocht, de boel weer af konden breken.
Geen al te best dagje dus.Gelukkig vond ie dat zelf ook dus het lag niet aan mij :D. Hij had zelf verwacht dat er veel mensen op het nieuwe product af zouden komen, een soort ronddraaiend ding met in het midden een afbeelding wat, als het in de wind hangt of aan een motortje, een heel cool effect geeft. Maar dat was dus niet zo.
Goed, wat nu..
Vandaag eerst naar een ander klein dorpje gereden (Vesby) waar iemand hem over had getipt maar totaal dood bleek te zijn, en daarna naar een grotere plek gegaan (Moss) waar we begonnen om de stand op te zetten maar halverwege besloten om toch maar weg te gaan omdat het toch wel erg hard begon te regenen.
Uiteindelijk heeft ie nu besloten om eerst weer naar de schuur te rijden om alle overtollige dingen uit het busje te gooien (want hij zat toch wel erg vol) en daarna naar het westen te rijden. Wat mij erg goed uitkomt want het westen is supermooi, met alle fjorden enzo. Weet natuurlijk niet of ik daar wat van mee kan krijgen maar hopen kan altijd, jatoch?
Voor wordt je elke dag weer wat praktischer ingesteld door het kamppeer annex truckersleven.
Zo neem ik nu standaard de afwas mee onder de douche of in de w.c., heb ik geleerd dat je makkelijk in een gehandicapten w.c. kan douchen als je een rubberslang met douchekop en aansluitdop hebt voor de kraan en een of andere moersleutel,(dat heeft ie toch maar mooi uitgevonden, t ventje!)word ik getriggerd als ik een grote afvalbak zie die NIET op slot zit (want dat kennen ze hier dan weer niet, afvalcontainers waar iedereen maar wat in kan gooien) en aangezien de watertank nog steeds kapot is, ik elke keer als ik naar de w.c. ga nooit zonder tas met thermoskannen vertrek.
Lijkt allemaal erg bewerkerlijk en smef en MEH! maar serieus, je went eraan en elke keer als je weer wat lompsondervind zie je er alleen maar de lol ervan in.
Voor de rest is Noorwegen helemaal super! Het knåckebrøt taaltje, superaardige mensen, de houten huisjes, overal bossen, bergen en water, alles is er heel schoon, wat in het geval van w.c.'s voor ons erg belangrijk is natuurlijk ;-). Ja, als ik ooit, OOIT Katwijk uitga zou ik het helemaal niet erg vinden om hier neer te strijken!
Maar goed, eerst dit avontuur maar even af zien te maken want tot nu toe is het einde geloof ik nog niet heel erg in zicht!

  • 15 April 2010 - 14:11

    Chiel:

    Zus, ik ben trots op je!
    Wat voor koopwaar hebben jullie nog meer? En hoe duur is zo'n ronddraaiend ding met in het midden een afbeelding wat, als het in de wind hangt of aan een motortje, een heel cool effect geeft? Ik wil er wel één kopen denk ik.

  • 15 April 2010 - 14:18

    Vien:

    Als ik OOIT in mijn leven ga kamperen.. ik neem jou mee..heb nl geen moersleutel en ik weet bij god niet wat een aansluitdop is :p

  • 15 April 2010 - 15:32

    Linda:

    Wat onwijs gave dingen ben je toch weer aan het doen!! Ik ben echt jaloers op je... Ik ga toch echt maar binnenkort weer eens mijn baan opzeggen.. of gewoon onbetaald verlof ofzo! Heel veel plezier daar.. en ik hoop dat jullie binnenkort heel veel leuke spulletjes zullen verkopen... ha ha Liefs XX

  • 15 April 2010 - 17:05

    Iloooo:

    Hahaha my god wat een verhalen weer meid ;)

    Jij liever als ik in ieder geval!!
    Veel plezier met je marktstemmetje oefenen (moet geen probleem voor je zijn....)
    Geniet maar lekker van al dat moois daar :)

    Liefs Ilo!

  • 15 April 2010 - 22:09

    Tigah:

    Eej ouwe, Norway rules!
    Weet je wat handel is daar........kroketten verkopen en broodjes makreel, geloof me!

  • 16 April 2010 - 08:26

    Laura:

    Even heel wat anders ! Maar wel weer een ervaring en echt wat voor jou haha !

  • 16 April 2010 - 23:19

    Tollos:

    ha marieke. Zo eindelijk deze site gevonden haha. Maar klinkt goed allemaal joh! Kijk aleen idd uit dat je niet meer koopt als verkoopt! Maar doe je best dan komt het allemaal goed hoor. Dikke x

  • 17 April 2010 - 11:53

    Annemiek:

    Heerlijk weer om mee te leven. Word je wel nederig van zeker, zo'n reis en douchen in een toilet met koud water. Geniet van de vrijheid.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Tønsberg

Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 67533

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 11 Juni 2014

Alaska!

22 December 2013 - 10 Januari 2014

op avontuur naar Indonesie!

16 November 2010 - 03 April 2011

Overwinteringstrip

05 Januari 2010 - 29 Maart 2010

Patty en Marieke op expeditie!

01 Juli 2008 - 04 November 2008

Mijn eerste reis

08 April 2010 - 30 November -0001

Roadtripje door Noorwegen

Landen bezocht: