t is maar net hoe de wind waait - Reisverslag uit Hillevåg, Noorwegen van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu t is maar net hoe de wind waait - Reisverslag uit Hillevåg, Noorwegen van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

t is maar net hoe de wind waait

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

20 April 2010 | Noorwegen, Hillevåg

Hier weer n bericht uit Trollenland!
Afgelopen zondag naar het westen vetrokken, richting Stavanger. Op zich maar een afstand van rond de 400 km. maar aangezien ze hier nog niet zo ver zijn met snelwegen rij je op sommige stukken 60 en is de maximale snelheid sowieso maar 100, dus al met al hebben we er een uur of 10 over gedaan (oke, inclusief 2 tussenstops maar dan nog)!
Gelukkig werd het uitzicht er met de meter beter op, hoge fjorden hier en daar, watervalletjes, weer meren en stukken zee, supervet allemaal!
Eenmaal in de buurt van Stavanger aangekomen zijn we naar een vriend van Avi gereden die in de buurt woont met zn vrouw en zoontje en die ons, joepiedepoepie, een slaapplek aanbood :D
Ik hoorde ze al in het Hebreeuws / Engels wat brabbelen over dat er een slaapbank en een matras in een van de kamers was en Avi tegenstribbelen dat het niet hoefde:-o dus ik zat echt op het puntje van mn stoel om zelf maar te zeggen dat IK het in ieder geval WEL zou waarderen:clap: maar gelukkig ging ie zelf ook al om.(al was ie dat volgens mij ook al en was dit gewoon een praktisch vertoon van valse bescheidenheid hehehe)
Nou je kan niet geloven hoe blij ik was meteen matrasje op de grond, HELEMAAL VOOR MIJ ALLEEN!
Echt, elke keer als ik me weer om kon draaien zonder iemand mn elleboog in zn oog te rammen werd ik weer blij:D
Ook het wakker worden in de warmte en meteen een douche:bathing: kunnen nemen was wel weer n x lekker, laat staan het chillen op een ECHTE bank
jaja, waar je allemaal al niet blij mee kan zijn;-)
De volgende dag naar 2 shoppingmalls gegaan waar hij wilde vragen of hij een stand binnen op kon zetten. Van een wist hij in ieder geval zeker dat dat kon want dat had dat mevrouwtje van daar gezegd, maar, surprise surprise, het kon niet. Tja, wat nu te doen want dat was eigenlijk de hele reden dat we naar het westen waren gereden, omdat we dan ergens binnen konden staan en dat altijd wel goed verkopen was.
Nou dat nadenken heeft dus een hele middag geduurd waarbij we, om hm meer denktijd te geven, 5 of 6 supermarkten hebben bezocht om de koopjes te checken!:eyes:
Ik was het dus aardig zat:dead: De hele tijd dat getwijfel, verandering van plannen, rondgerij voor niks, føck it!
Zijn idee was om helemaal naar het noorden te rijden, naar Bødo, zo'n 2000 km, en onderweg hier en daar te stoppen om te proberen wat te verkopen en dat zou dan weer zo'n maand extra zijn. Op zich wel leuk als je al die plaatsjes aandoet en het zal ook best mooi zijn, maar ondertussen is het nog steeds geen goede tijd hier om dingen buiten te verkopen aangezien het nog te koud:freezing: is, mensen in maart hier veel rekeningen hebben moeten betalen dus weinig geld hebben en in deze tijd van het jaar ook andere prioriteiten hebben qua aankopen. Dit is wat Henry en Ostat, die vrienden waar we verbleven, ons vertelden. Alles bij elkaar opgeteld heb ik dus maar gezegd dat ik liever terugga:hollandflag: toen ie vroeg wat ik wilde.
Weet nog niet wanneer ik er weer ben, hopen is natuurlijk VOOR Koninginnedag:royal::cheers::threesisters: maar ik reken uiteraard maar nergens op:marlinde:
Gelukkig zijn we in ieder geval NIET afhankelijk van die vulkaan in IJsland die maar raar blijft doen. Ik zweer het je, vanaf de eerste dag it jaar dat ik uit Nederland vertrok achtervolgt de rampspoed me! Schiphol dicht de dag nadat Pat en ik weg waren, overstromingen, aardbevingen, vliegtuigjes:flying: die neerstorten ndat wij dezelfde soort vlucht een week eerder hadden gedaan, nu dit weer..De vingertjes dus maar gekruisd houden
Qua detoxen is deze trip trouwens wel geslaagd! Zit al 2 weken zonder bier, zout en vlees en heb in de tussentijd maar mn stuk of 6 sigaretten op. Is beter voor de keel ook want aangezien Avi wat dovig is zit ik soms aardig wat rond te gillen hier en daar. Altijd leuk om de gezichten van andere mensen ziet als je naar iemand schreeuwt die naast je staat..

  • 20 April 2010 - 08:38

    Topper:

    haha klinkt weer lekker, op mijn reis was mijn motto "het best plan is geen plan" maar dat vraag ik me bij Avi wel af of dat het juiste motto is .... ;)
    enne ik moet jou dus bedanken dat mijn tripje naar Las Vegas niet doorgaat?! :(

  • 20 April 2010 - 11:17

    Broer:

    Hm, een wat minder geslaagd avontuur dit keer, maar nog steeds een avontuur!!
    Misschien tot wo of do!

  • 20 April 2010 - 18:10

    Annemiek:

    Ai, ai, kom maar snel weer naar huis, gedetoxed en wel.

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Hillevåg

Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 67536

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 11 Juni 2014

Alaska!

22 December 2013 - 10 Januari 2014

op avontuur naar Indonesie!

16 November 2010 - 03 April 2011

Overwinteringstrip

05 Januari 2010 - 29 Maart 2010

Patty en Marieke op expeditie!

01 Juli 2008 - 04 November 2008

Mijn eerste reis

08 April 2010 - 30 November -0001

Roadtripje door Noorwegen

Landen bezocht: