hike from hell..maar dan heb je wel wat! - Reisverslag uit Whataroa, Nieuw Zeeland van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu hike from hell..maar dan heb je wel wat! - Reisverslag uit Whataroa, Nieuw Zeeland van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

hike from hell..maar dan heb je wel wat!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

27 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Whataroa

pffff, ben kapot. gistermiddag samen met Laura begonnen aan een hiking track, genaamd de Copland track. dat is een 6 of 7 uur durende wandeling langs n rivier waarbij je 's avonds overnacht in een hele grote hut waar meerdere mensen slapen die diezelfde track doen. het coole van die track is dat bij die hut natuurlijke hotpools zijn. Dat zijn naar zwavelstinkende poelen waar warm water uit de grond komt.
Het was echt supercool om daarin te zitten met boven je de sterren, en met uitzicht op een (wederom besneeuwde)gletsjertop (Mount Cook). we zaten dus echt superhoog, nog hoger dan de maan stond, want daar zagen we alleen maar een vaag schijnsel vanachter de bergen vandaan komen!
het maakte die hele hike from hell het wel waard. Het eerste stuk was nog wel te doen, dat was gewoon door het bos, af en toe een beetje keien , boomstronken en hellinkjes waar je overheen moest klauteren,en kreken die over moest steken door over stenen te springen maar na 3 of 4 uur werd het echt erg. Het pad was gewoon een heleboel stenen langs de rivier waar je overheen moest klimmen, aan een stuk door voor ongeveer n uur lang ofzo! daarna ing het het bos weer in, maar ook daar lagen heel veel keien, steeds heuvel op, alles was de hele tijd nat door het mos wat vocht vasthoudt en er liepen ook de hele tijd kleine stroompjes over de paden.daarbij kwam nog het feit dat we bang waren dat we het niet voor het donker zouden redden, EN we waren alletwee lichamelijk best wel uitgeblust. we zijn op n gegeven moment ook nog teruggelopen naar n hut die we onderweg waren tegengekomen, omdat het er niet op leek dat we het zouden redden. maar toen kwamen we weer n ander paar tegen en die zei dat we het wel zouden redden, dus zijn we weer op weg gegaan. was dus n 3 kwartier tijdverlies ( p.m.a. dus echt totaal verdwenen, werd n partij gek daar!) maar we hebben het gehaald, en uiteindelijk nog in een vrij korte tijd. We zaten daar in die hut en bij de hotpool n beetje met iedereen te socializen en kregen complimenten dat we het er zo goed vanaf hadden gebracht, aangezien dit onze eerste echte hike was,(ik viel natuurlijk al vrij snel door de mand aangezien ik er weer es niet als n echte hiker uitzag met mn spijkerbroek) en die Coplandtrack niet echt een van de makkelijkste was. Tadaaaa,in tha pocket!
de terugweg was trouwens n eitje zeg, naar ons gevoel hebben we die zo gedaan. en dan heb ik onderweg nog even lekker in een of ander gletsjerwaterpoeltje gepoedeld. was n beetje koud, maar net als in zee moet je gewoon ff in 1 x doorgaan en dan zit je te woeperen.

Zaterdag heb ik trouwens echt de cowgirl uitgehangen. samen met Pete n beetje te paard schapen en koeien samengedreven en van wei verplaatst, was wel ff lache. en 's middags voor het eerst koekjes gebakken, nog gelukt ook! werd uiteraard vet uitgelachen dat ik dat nog nooit had gedaan, maar goed, de rare blikken ben ik nu wel gewend, want vergeleken met alles wat hier rondloopt (Nieuw Zeelands én Hollands) ben ik n citygirl! wahahaha, kan je nagaan, n Kattuker n echte citygirl, pffff!!

helaas, nog even geen foto's, de camera doet dit x raar, wil niet meer aan...:-(

  • 27 Maart 2007 - 10:30

    Inkie:

    Lekker bezig Mariek. Ik wou je net gaan vertellen dat je een leuk weekend hebt gemist. Maar ik geloof niet dat wij aan jou verhalen kunnen tippen... Volgens mij wil je straks helemaal niet meer naar huis. Of mis je ons wel een beetje?????

  • 27 Maart 2007 - 11:09

    Elise:

    Pfffffff ik ben ook kapot ;-) Dan weet je denk genoeg.
    Heb je gemist afgelopen weekend.
    Gelukkig heb ik genoeg te lezen tussen. Dat pept me weer aardig op.

    Kuss

  • 27 Maart 2007 - 11:39

    Lex:

    zo was je aan de wandel...
    maar wij hebben ook een topweekend gehad.
    gheghe...

  • 27 Maart 2007 - 13:46

    Topper!:

    he voorbeeldje der voorbeelden!
    klinkt toppie hoor! geniet er maar met volle teugen van, voor je het weet zit je de weekenden weer opgescheept met de commune! ;)

    dikke kus!

  • 29 Maart 2007 - 07:15

    De Das:

    ben weer trots op je hoor.als ik er al aan denk wordt ik al moe.nou nog veel plezier citygirl.
    dikke knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Whataroa

Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 58
Totaal aantal bezoekers 67641

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 11 Juni 2014

Alaska!

22 December 2013 - 10 Januari 2014

op avontuur naar Indonesie!

16 November 2010 - 03 April 2011

Overwinteringstrip

05 Januari 2010 - 29 Maart 2010

Patty en Marieke op expeditie!

01 Juli 2008 - 04 November 2008

Mijn eerste reis

08 April 2010 - 30 November -0001

Roadtripje door Noorwegen

Landen bezocht: