day @ sea - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu day @ sea - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

day @ sea

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

01 April 2007 | Nieuw Zeeland, Nelson

zooo, ben ik hoor, safe & sound aangekomen in Nelson. nadat de 2 noorderlingen me gister (zaterdag)hadden afgedropt bij greymouth, waar ik de bus naar nelson had gemist, ben ik maar gaan liften.Klinkt heel stoer maar het huilen stond me eerst nader dan het lachen! er kwamen grote donderwolken aandrijven terwijl ik daar langs de weg met mn hele hebben en houwen stond! maar na 2 korte stukjes meegenomen te zijn door een surfdude en n ouwe gast die leek op n langharige religieuze maniac (maar wel met 3 kiddo's in de auto dus vooruit) werd ik opgepikt op n eenzaam landweggetje door een vertegenwoordiger van de AA (neeee, niet de anonieme alcoholisten, een boek vol met adressen van B&B's en hotels enzo). was supertof! niet alleen omdat ie me voor de deur van mn backpackershotel ging afzetten, maar zoals n echte vertegenwoordiger had ie onwijs veel te vertellen over deze contreien. én hij had nog goeie muziek in de auto ook, én hij betaalde n biertje en n broodje voor me (wat voor mij mn avondeten was). was dus erg content..
vandaag n dag wezen zeekayakken in het Abel Tasman National Park, was ook weer es n supercoole ervaring. sowieso het lekker op zee dobberen was heerlijk (zelfs het water was deze x zout, dus weer lekker herkenbaar) en we hadden n gezellige groep. Ik werd door een collectiebus gecollecteerd bij mn slaapstekkie en nadat we n hele bende anderen hadden opgepikt werden we afgezet in Kaiteriteri,n plaatsje met hele mooie stranden, net buiten het park. met de watertaxi n stuk naar het noorden gebracht en vandaar uit peddelen maar! nadat we even bij n zeehondenkolonie waren langsgewipt (deze deden net zoveel als die andere waar ik op visite was geweest, alleen hadden ze hier hele lieve kleine babyzeehondjes wat het leuker maakte) gingen we picknicken op een van de strandjes. de tocht werd daarna even wat inspannender, aangezien er over en weer serieuze watergevechten ontstonden waarbij ik en mn medepeddelaarster hannah (GB) vet het onderspit delfden. keer op keer...
maar goed, mocht de pret niet drukken, was n lekker dagje. morgen ga ik maar even Nelson rondbanjeren. het is n middelgroot plaatsje met een heel leuk centrum en eromheen superveel heuvels en stukken land met alleen maar druivenstruiken, appelbomen en wat al niet meer. het schijnt de zonnigste plek in NZ te zijn, dus vandaar dat alles zo goed groeit. ze hebben ook n cool haventje, met daarbij n stukje shelltanks enzo,beetje industriegebeuren ,soort Ijmuiden dus, maar dan zonder fikkies. (en mooier, of dat kwam gewoon omdat de zon scheen toen ik er langs reed)Just my kind of shit dus, woepwoep!
en dinsdag op naar het volgende Wwoofadres op het Noordeiland!

  • 01 April 2007 - 08:22

    Linda:

    Have fun!! Enne hoe is het weer daar eigenlijk? Ik hoop lekker aangenaam.. Hier thuis wordt het ook steeds beter.. Op het balkonnetje in de zon is het prima te doen! Liefs X

  • 01 April 2007 - 21:28

    Iloooo:

    Mariek.... na al die hoopies trainingen had ik toch niet van je verwacht dat je bij een watergevecht het onderspit zou delven!!!
    Anyway...have fun girl ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 63
Totaal aantal bezoekers 67621

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 11 Juni 2014

Alaska!

22 December 2013 - 10 Januari 2014

op avontuur naar Indonesie!

16 November 2010 - 03 April 2011

Overwinteringstrip

05 Januari 2010 - 29 Maart 2010

Patty en Marieke op expeditie!

01 Juli 2008 - 04 November 2008

Mijn eerste reis

08 April 2010 - 30 November -0001

Roadtripje door Noorwegen

Landen bezocht: