cultureel actief - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu cultureel actief - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

cultureel actief

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

14 Mei 2007 | Nieuw Zeeland, Rotorua

haidiehoo, hier weer n bericht vanuit stinkcity, alias Rotorua, alias Little Tokyo. Het stikt hier namelijk van de Aziaten, niet normaal!het lijkt net of je in Chinatown rondbanjert, compleet met van die winkeltjes waar alles roze en goud is enzo. De hostel waar ik zit bestaat geloof ik ook uit bijna alleen maar aziaten, ze zijn echt overal! dat, en het feit dat ik na 3 weken ineens weer in de bewoonde wereld terechtkwam maakte dat ik gister, toen ik aankwam, even n beetje " lost" was. ik heb geloof ik de hele middag met een " fuck off" gezicht rondgelopen hahaha! maar vandaag ging het alweer wat beter. 's ochtends ben ik, 2 maanden, eindelijk maar even wat Maori-cultuur gaan opsnuiven. ben naar een park geweest wat Te Patui heet, maar eigenlijk heet dat dorp (want dat is het deels) anders maar dat woord heeft 84 letters, dus dat laten we maar ff zitten. Toen ik daar aankwam was er net een tour gestart dus daar heb ik me maar snel bij aangesloten. scheelt weer wat lees en plan werk als je zo'n mrs. guide bij je hebt. was wel cool, we kwamen eerst langs kokende modderpoelen, spuitende heetwatergeisers, en daarna langs voorbeelden van Maorihutjes, en kookplaatsen en dat huisje op n paal is n soort kast voor hun waar ze hun voer in bewaren. de tour werd afgesloten met een ceremonie die in n soort huis/kerk werd gehouden. veel zingen en dansen en ze deden op het eind die " haka" waar die gasten onwijs gaan gillen en kwaad gaan kijken enzo, was wel cool! daarna nog ff zelf het park rondgebanjerd, de nodige foto's en filmpjes voor de kijkers thuis gemaakt en toen weer teruggegaan naar het centrum om weer n poging te wagen om te gaan skydiven. heeft wat planning gekost maar nu ga ik morgen naar Taupo om te springen, blijf ik daar n nacht en als het goed is word ik donderdagmiddag opgehaald om naar mn nwe adres te gaan. was eigenlijk echt supergaar nadat ik die planning in elkaar had geflanst maar ik wil ook geen tijd verspillen (eigenlijk zo snel mogelijk weer weg!!) dus ben ik gaan " zorben". Das dat je in een hele grote opblaasbal n heuvel afgerold word. was supercool!! omdat er n beetje wind stond werd er water in de bal gedaan. je springt door een klein gat die bal in en dan plons je in lekker warm water en word je de heuvel afgerold. je kan kiezen, of rechtuit of n zigzagbaan af. uiteraard de meest freaky weg gekozen, was echt maf, je ben echt totaal gedesorienteerd hahaha!denk je alles gehad te hebben komt er weer n bocht..maar het was het waard want ik voelde me n stuk beter.
nou morgen dus ff afwachten, ik hoop dat het weer goed blijft, maar goed, heb de hele dag als het moet. Wist niet dat ik dit nog zou zeggen maar ik ben straks wel weer blij dat ik in weer ergens in de bush zit hoor, de afgelopen 3 weken zat ik daar eigenlijk toch wel lekkerder dan in die drukke toestanden. of het komt gewoon omdat ik daar bijna elke avond loaded was, geeft toch n andere kijk op de dingen ;-)

  • 15 Mei 2007 - 09:53

    Iloooo:

    Hahaha, my god, heb je niet lopen kotsen in die bal Mariek??? Amai......
    Ik mail je strax nog ff!

    Kussss!

  • 15 Mei 2007 - 10:28

    Topper!!:

    klinkt goed man! ik heb zn bal wel eens op tv gezien, zag er super cool uit!

  • 15 Mei 2007 - 10:49

    Lex.:

    zo je wordt dus echt een cowgirl!
    steden vind je niks meer...
    hahahahaahahaa......
    have fun.
    greets,
    Lex

  • 15 Mei 2007 - 14:11

    Joffrey:

    Was al weer effe geleden sinds je laatste story. Ik dacht al dat je opgesloten was in je hostel en door aziaten afgekluifd werd.

    greetz from holland

  • 15 Mei 2007 - 20:26

    MIC:

    zo hehe
    eindelijk n maori gescoord??
    klinkt goed daar, zal wel weer ff wennen worden in het drukke kattuk als je terug bent. Veel fun nog
    x

  • 16 Mei 2007 - 16:34

    Charly:

    hee lekker wijf,geef niet toe aan dat boeshinstinkt,begeef je onder de drukte,anders zit je straks als als een takkewijf in de struiken,op jacht om herriemakende mensen de kiem te smoren..nee hoor darling die chinapeople kunnen best irritant zijn,en daarbij goud is ook niet jou ding,dus dat zit ook al niet mee haha..nou have funn,dikke doei hitsige hannah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 63
Totaal aantal bezoekers 67643

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 11 Juni 2014

Alaska!

22 December 2013 - 10 Januari 2014

op avontuur naar Indonesie!

16 November 2010 - 03 April 2011

Overwinteringstrip

05 Januari 2010 - 29 Maart 2010

Patty en Marieke op expeditie!

01 Juli 2008 - 04 November 2008

Mijn eerste reis

08 April 2010 - 30 November -0001

Roadtripje door Noorwegen

Landen bezocht: