bounty eiland all over!! - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu bounty eiland all over!! - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

bounty eiland all over!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

04 November 2007 | Bahama's, Nassau

hier het eerste sein vanaf trimaran " Shearwater" vanuit de bahama's! zaterdagmiddag vanaf Ft. Lauderdale (uurtje vanaf Miami) hierheen gevlogen, was ook weer n belevenis. eerst vlogen we al later dan gepland,werd niet even omgeroepen ofzo, nee, we moesten gewoon wachten tot iemand ons kwam halen, de piloot was er nog niet. alles echt op zn gemakkies, t was ook wel; n klein vliegveldje, en het vliegtuig was ook ieniemienie, maar voor 14 personen, dus vooruit, dan hoef je qua professionaliteit ook niet echt veel te verwachten. de vlucht was cool! natuurlijk over onwijs mooi blauw/groen water heen, af en toe zag je een zandplaat onder het water naar boven komen, soort zandduinerij, maar dan met een groen/blauwe waas erover, echt heel mooi. We stopten eerst op een ander vliegveld die half onder water was gelopen (ook heel apart)om de eerste groep mensen te dumpen en om alvast het customs gedeelte te doen (d8 dat de bahama's gewoon bij de VS hoorde, maar das niet zo dus). daarna doorgevlogen naar Georgetown, wat de eindbestemming was. eenmaal daar aangekomen bleken er geen taxi's naar het docking gedeelte te rijden omdat het halve eiland was ondergeregend! gelukkig was er nog een joviale neger die een paar mensen in zn pick-up kwijt kon. It would be a bumpy ride....wel lache hoor, er heerst hier echt zo'n caribbean sfeertje, alles makkies an, praten engels met zo'n Jamaica accentje en elke vrouwelijke local heeft zo'n biiiig bootie haha!
de rit was best maf, reden echt door stukken water heen die tot aan je middel kwamen, af en toe stoppen voor een praatje met een local, mensen vertelden dat hun hele huis echt totaal ondergelopen was, auto's die tot de helft in het water stonden enzo.
maar goed, bij de docking aangekomen waren de watertaxi's ineens niet te bereiken (schijnt normaal te zijn dat ze overal van die bakkies hebben om elkaar te " bellen" , zelfs in de supermarkt) maar gelukkig kregen we een ligt van iemand anders met n bootje.
Eindelijk aangekomen op de boot bleek alles gelukkig ok te zijn (niet ondergelopen ofzo, motor werkte meteen). Alles wel klein, mnaar het is te doen. dat ding heeft 3 drijvers, en de middelste is een hele grote wat de kajuit zeg maar is. ik lig in het voorste punt, dan krijg je een ieniemienie stukje waar douche en wc is, dan het zitgedeelte met keukenblokje en tafel en bankjes, dan een buitengedeelte waar hetb roer is en dan krijg je Skipper J's slaaphut. alles kan dicht met deurtjes enzo, dus qua privacy goed te doen.
Na flink te hebben ingeslagen bij de supermarrkt (voor een week) zijn we even naar n barretje gevaren met de dinghy (zit er ook bij) voor wat eten, maar de keuken was al dicht. gelukkig telt een biertje ook voor 2 boterhammen, dat scheelt. 's nachts wel lekker geslapen hoor, je hoort de hele tijd het water om je heen klotsen, en er zit een raampje in de bovenkant die open kan, dus je hebt een lekker briesje en je kan zo naar de sterren kijken, waar er hier, net als toen in NZ echt superveel van zijn, en je zier hier ook weer de melkweg, echt vette shit!
vanochtend toen ik wakker werd eerst even relaxed buiten op een van die nettendie tussen de drijvers hangen een boekje zitten lezen, echt suuuuuperchill, t mooie heldere zeetje,(we liggen nu in n soort baaitje dus geen last van golven) bootjes rustig dobberend, wuivende palmjes en natuurlijk..ZON!!
na ontbijt begonnen met het bootje te soppen, want er was vanaf april niemand meer geweest dus er zaten wat weer-vlekken hier en daar. daarna aan land gegaan om naar een ander strandje te gaan die in de top 10 van de stranden van Bahama's schijnt te staan, en het was ook echt supermooi daar! psies zoals de folders beloofden ;-) wit zand, spierwitte branding en weer die blauw/groene heldere zee. temperatuurtje was ook lekker, warm genoeg om er uren in te kunnen dobberen, en koud genoeg om toch nog n beetje voor afkoeling te zorgen. want het is hier echt mooi weer de hele tijd, gelukkig staat er wind, anders was het denk niet te doen. alleen tijdens het zwemmen zat ik toch stiekem wel een beetje de hele tijd de branding in te turen of er geen grote donkere vlek aankwam...Jaws deuntje zat ook meteen in mn kop natuurlijk..
Typisch weer: het eerste dier dat ik hier tegen ben gekomen was WEER dood! ditmaal n zeemeeuw. voor de rest zie je hier echt heeeel weinig diertjes, zelfs vogels zijn er niet. behalve dood dan
nou vandaag nog even alles schoonmaken dus, kijken of er genoeg voorraad van water, diesel en andere troep is en dan wordt het morgen dan echt varen. ben benieuwd..nouja, voorlopig zit ik nu nog te chillen met een zelfgemaakt vissoepje die iemand kwam langsbrengen vanochtend, omdat ze zelf weggingen. erg aardig dus, want in dezelfde tas zat ook nog es wat drank hehehe
voor de rest heb ik geloof ik wel alles verteld wat er te melden valt dus ga ik weer hangen. ik hoop dat Skipper J het snoertje van zn camera vind en ik wat foto's online kan zetten, want het snoertje van de camera die ik bij me heb ben ik natuurlijk weer vergeten..

  • 04 November 2007 - 17:51

    Willeke:

    heey mariek nou ben blij dat je heel aan gekomen bent en nog niet in stukjes bent gehakt voor de haaien!
    xxx

  • 04 November 2007 - 19:39

    De Das:

    het zit allemaal wel snor met die vakantie.snor!
    knuffel van de das

  • 04 November 2007 - 20:10

    Iloooo:

    Haha, jij weer ook he! Hoe krijg je het voor elkaar..... zo te horen wordt dit een top*vakantie* ;)
    Vraag me toch nog steeds af waarom je naam de 1e keer werd omgeroepen op dat vliegveld....

    Kussie!

  • 04 November 2007 - 21:15

    Kieks:

    Hey, mafketel dat jij daar bent!!
    Pffff...ben blij dat je nog in leven bent, kan ik rustig mn oogjes dichtdoen vannacht...
    Hoop voor je dat die Skipper John je niet toch nog bruut in je reet gaat nemen...wha ha ha!!
    Have fun chica, je hebt gelijk!!

    Greetzzzz...

  • 05 November 2007 - 08:12

    Broerrr:

    Bareuh! wat ben ik jaloers... gelukkig is alles nog goed gekomen na die horrorstory van donderdag en vrijdag.
    Hopelijk zie je nog wat levende dieren de komende weken! Tot die tijd: veel plezier met schoonmaken gnagna

  • 05 November 2007 - 08:15

    Vera:

    Gelukkig een teken een van leven. hoeven we niet meer bang te zijn dat skipper john een of andere freak is ha ha ha.
    Enjoy girl! Ik blijf je blog volgen.
    groeten uit Dutch Space ;-)

  • 05 November 2007 - 10:01

    Jo:

    Hallo!!! Ben blij dat het goed gaat, die rare avontuurlijke tripjes van jou altijd! Klinkt iig allemaal zonnig, hopen dat het zo blijft!!! Ik hou je waarbenjij in de gaten, have fun!!!
    Groetjes van ons

  • 05 November 2007 - 19:50

    Linda:

    Hay schat!

    Nou je hebt het maar weer mooi getroffen, echt supergaaf man! Wat een leventje.. en dat terwijl ik nog enigszins mijn twijfels had. Nu moet ik toch wel toegeven dat ik graag met je zou ruilen!! In ieder geval heel veel plezier! Btw ik heb mij toetsen gehaald, dus weer een schoolzorg minder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bahama's, Nassau

Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 67631

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 11 Juni 2014

Alaska!

22 December 2013 - 10 Januari 2014

op avontuur naar Indonesie!

16 November 2010 - 03 April 2011

Overwinteringstrip

05 Januari 2010 - 29 Maart 2010

Patty en Marieke op expeditie!

01 Juli 2008 - 04 November 2008

Mijn eerste reis

08 April 2010 - 30 November -0001

Roadtripje door Noorwegen

Landen bezocht: