here fishy fishy fishy! - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu here fishy fishy fishy! - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

here fishy fishy fishy!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

06 November 2007 | Bahama's, Nassau

Vanochtend weer es veeels te vroeg waker geworden, zal wel n uur of 5 zijn geweest, en uiteraard kon ik weer niet slqoen erna, dus heb maar weer es uit mn raam liggen staren. Ditmaal gelukstreffer gehad, zag n vallende ster!
Later gelukkig wel weer in slaap gedommeld, werd met de felle zon op mn gezicht wakker, wat beter is want dat betekent dat het weer tijd is voor n nieuwe dag vol nieuwe expedities!!
Vanochtend eerst relaxed wezen ontbijten hier op de yacht club, waar ik uitvond dat de 1-armige (docking) bandiet nog n broertje had, er lopen hier gewoon 2 1-armige negers rond! What are the odds…
Daarna was het snorkel time, eerst naar n strandje gelopen en daar de flippers aangetrokken, wel een paar coole visjes gezien, felblauwe, eentje die op mn tas leek, en een hoop wuivende paarse onderwaterplanten (deden me n beetje aan rooie kool planten denken op de een of ander manier). Maar dat stk hadden we gauw gezien dus were teruggegaan naar de boot, de dinghy gepakt en naar de Thunderball Cave gevaren, daar schijnt de James Bond film “ Thunderball” opgenomen te zijn. Het was een kleine grot maar wel supercool! Voordat je erin zwom werd je verwelkomt door een stuk of 30 visjes die om je heen bleven zwermen, echt grappig. Eenmaal binnen gezwommen bleek het een sort ronde koepel te zijn met in het plafond een paar gaten dus je kon zo naar t blauwe luchtje kijken. In het water waren heel veel fishy fishies, sowieso het welkomstcomite dat je maar bleef achtervolgen, en ook nog veel baby visjes, felblauwe visjes, mini-barracuda’s en ook nog allerhande stukken koraal in allerlei soorten en maten. Echt heel gaaf. De skipper had ook nog een onderwatercamera, maar ja, uiteraard niet digitaal, dus helaas.
Eenmaal uit ge-scuba’d were teruggegaan en ben ik op pad gestuurd voor bier. Terwijl ik foto’s stond te maken kwamen er 2 locals aanrijden in n golfkarretje (dat is hier net zoiets als t hebben van n fiets, echt cool haha!) en begonnen n slap taai praatje maar hebben me wel even n retour tripje naar n andere local gegeven die bier verkocht, dus dat kwam mooi uit! En nu ios het weer “bon voayage” en op naar de volgende spot, dat wordt Norman Bay. Dat ligt op de weg naar Nassau waar we daarna heengaan. Aangezien dat de hoofdstad van deze kontreien is zal ik daar wel weer internet hebben. En tot die tijd: toedeloe maar weer!

• 06 November 2007 - 21:47

De Das:

jij zit duidelijk weer te woeperen.
    kizz

• 06 November 2007 - 22:24

Ilooo:

Hahah, weer veel nieuwe vriendjes gemaakt dus ;)

• 08 November 2007 - 06:44

Elise:

Whee gelukkig kunnen ze de inkoop van alocohol wel aan jou overlaten!!

Zo ben blij dat alles goed gaat daar. Doe jij het maar met de mooie visjes dan probeer ik hier wel de meeuwenflatsen te ontwijken :-)

Dikke kus

• 08 November 2007 - 13:15

Linda:

Zo dat verhaal van de een-armige doet me denken aan die film Blood Diamonds.. Daar zag je dat toch ook telkens gebeuren, best wel bruut en bizar dus, dat je w.s. het levende bewijs aanschouwd. Maar goed voor de rest vermaak je je in ieder geval prima, helemaal top om te horen. In ieder geval veel plezier en ik hoop dat je een grote tonijn zult vangen ofzo.. kan je lachen, want die beesten zijn echt super snel!! Liefs Linda XXX

• 08 November 2007 - 18:25

Broer:

unbelievable...

• 09 November 2007 - 11:16

Fred:

Geniet nog maar lekker even van al dat moois en onvoorspelbaars Blijf safe en maak plezier wij wachten op je foto's en verhalen Doei