Teken van leven - Reisverslag uit Fort Assiniboine, Canada van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu Teken van leven - Reisverslag uit Fort Assiniboine, Canada van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

Teken van leven

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

04 Augustus 2008 | Canada, Fort Assiniboine

Zooooo, hier ben ik weer met een update van mijn ranch leven hier in het verre Ca-Na-Da. En ranch life is a ok kan ik je wel vertellen! Ben al de hele week alleen op pad met iedereen en dat is echt supercool! Beetje trails uitzoeken enzo, ben er alleen nog niet erg goed in want ik blijf de hele tijd verkeerde paden inslaan. En het jammere is ook dat er 2 gasten zijn die hier eerder waren dan ik en dan dus doorhebben als ik verkeerd rij. Vanmiddag met een stel Duitsers op pad geweest en dan kan je er nog een beetje een mooi verhaal van maken (“I wanted you to show this nice little look out” als het pad opeens ophoudt..). Maar goed dat je hier niet kan verdwalen want alle paden komen wel weer op een pad uit die wél op de kaart staat :D
Verder qua wildlife nog niet echt opgeschoten, ben wel n beer tegengekomen op de trail (die heel snel wegrende), n berg eekhoorns en herten, maar voor de rest komen we niet verder dan sporen die je op de trails ziet van elanden, wolven en coyotes. ‘s Nachts hoor je wel heel vaak coyotes, das wel heel cool (alhoewel ze klinken als kleine keffertjes, maar het idee doet t hm gewoon).
Afgelopen weekend was het hier druk, we hadden 4 gasten (die verblijven in kleine blokhutjes en rijden elke dag mee) en nog wat kampeerders die hier dan met tent maar vaker met hele caravans / trailers komen aanzetten. Is wel gezellig want er is dan ‘s avonds altijd wel ergens n kampvuurtje gaande met bijbehorende versnaperingen :p
De reden dat het hier zo druk was, was dat het een lang weekend was. In Canada krijg je in de zomer elke maand een lang weekend vrij, wel goeie regeling dus! Maar goed, dan trekt iedereen er dus op uit en hebben wij weer wat nieuwe toevoer.
Leventje hier is lekker simpel, ‘s ochtends uur of 8 beginnen, helpen met ontbijt, dan paardjes uit de wei halen, opzadelen en rijden. ‘s middags weer terug voor lunch en daarna weer rijden, ‘s avonds helpen met avondeten en dan is t gedaan voor de dag. Af en toe ook helpen met schoonmaken van de cabins als er mensen weg zijn gegaan die dag,
en wat douches en w.c.’s schoonmaken als er kampeerders zijn geweest(heb ook al schoonmaaksloffen, paarse Crocs, met dank aan Cathalie die ze heeft achtergelaten :D. Mak an dus!
Wat even wat minder is is dat mn verstandskies weer probeert door te komen wat gister helse pijnen opleverde en vandaag een bolle wang. Lach dus echt als een boerin met kiespijn! Hoop dat t snel over is want moet nu de hele tijd mn eten in hele kleine stukjes snijden omdat ik mn kaak niet zover openkrijg om er hoops in te gooien. Dat schiet dus niet op.
Voor de rest weinig nieuws eigenlijk, vandaag n dagje vrij gehad omdat alle gasten zijn gaan shoppen. Dat is ook weleens lekker, (bijna) niemand om je heen. Het ligt er ook wel aan welke mensen je hier hebt, sommigen blijven bij hun cabin maar anderen zitten vaak ook in huis hier, waardoor je dus de hele tijd drukte om je heen hebt. En slap getaai, wat, als je moe bent, aardig kan irriteren hehehe
Maar gelukkig komt dat niet vaak voor :D

• 04 Augustus 2008 - 23:32

Linda!!:

Hay skat!!

Klinkt allemaal zeer relaxed ja, de hele dag een beetje paardje rijden. Ik hoop dat je niet vaak met die 2 andere gasten op pad hoeft, want dan kan je lekker je eigen route vinden.. ook al ben je vet aan het verdwalen.. Misschien is spoelen met chloorhexidine een idee voor je verstandskies. Dat was in ieder geval wel het recept wat ik van mijn tandarts kreeg.. Anders gewoon veel whisky zuipen!! Doe waar je goed in bent! Ha ha.. In ieder geval heel veel plezier!! En hopelijk is je kiespijn snel over, cause that sucks! Liefs XX

• 05 Augustus 2008 - 09:10

Broer:

nou, dat klinkt allemaal wel stoer maar toevallig sta ik dus mooi in Limburg te kamperen in een tent!! Vlakbij het hoogste punt van Nederland...(314 meter of zo) HA! Beat that!
    Zet 'm op zusje!

• 05 Augustus 2008 - 15:56

De Das:

nou je heb niks te klagen zo met dat ranch leven.alles lekker mak an.lekker hoor z'n leven.nou veel sterkte met je kies.en veel plezier daar in het verre canada.
    dikke kus vanuit het oude en vertouwde kattuk.

• 06 Augustus 2008 - 10:24

Willy:

nou zelfs de beren jaag je weg!!hihi
    maar lekker dan met je kies dat is niet zo fijn!maarja net wat linda zegt ff spoelen met wat whisky!als dat nog zal helpen bij jou haha!!
    xx