save a horse ride a cowboy! - Reisverslag uit Fort Assiniboine, Canada van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu save a horse ride a cowboy! - Reisverslag uit Fort Assiniboine, Canada van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

save a horse ride a cowboy!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

10 Augustus 2008 | Canada, Fort Assiniboine

Weer een leuk weekend achter de rug..
Zaterdag was er in een plaatsje dichtbij (Barrhead) een fair (dag met allerlei evenementjes) met heel veel soorten wedstrijden zoals dressuur, springen maar ook western style zoals trailrijden (hekjes openmaken enzo) en voorleiden en weet ik het allemaal, en ook een rodeo. Marijke deed die dag mee met een paar dingen met King, de hengst van de ranch. Aangezien het al om 8 uur begon en t nog wel iets van 3 kwartier rijden was, was t vroeg opstaan geblazen. Kwart voor 6 om precies te zijn..hophop, de auto in, bepakt en bezakt en rijden maar. Onderweg nog een eland met gewei gezien, maakte mn wildlife lijst dus weer wat completer! Dag begon dus al goed:-)
Daar waren er trailers in alle soorten en maten, paarden trouwens ook. En het liep allemaal door elkaar, je zag western ruiters met glitterblousjes rijden maar ook " normale" ruiters in zwart/witte wedstrijd pakkies, erg grappig. De hele dag moest marijke aan de bak, wat eigenlijk best suf was want die wedstrijden stelden allemaal niks voor, soms moest je t paard alleen voorleiden en wat draven, en de andere x moest ze met allemaal andere paarden in een binnenbak wat rondrijden en dan was t dat alweer. Heb me dus rond n uur of 1 maar samen met Charlotte (meisje uit Alkmaar die hier 2 weken verblijft)verschanst op de tribunes om daar de rodeo te kijken, was weer supercool! Kwam weer van alles langs, stiertjes die gevangen en geknoopt (touw om hun hoefjes)moesten worden, natuurlijk bronco-en stierrijden, barrelracen. Nouja, t standaardgebeuren zeg maar. Was erg leuk om te zien en omdat het best een kleine rodeo was kon je alles van veel dichterbij zien dan op de Calgary Stampede=COOL!! kwamen ook nog n paar bekenden van Siebe tegen waar het ook erg lache mee was, dus t was weer n top overdag :D
toen we hier terugkwamen was het nog erg warm dus hebben we de luchtbedden gepakt en zijn we naar ons natuurlijke prive zwembad gegaan en hebben lekker met een biertje in t rond gedobberd.
's avonds kwam ik nog een vrouwtje tegen die hie rmet 2 vriendinnnen op de camping stond dus heb de hele avond bij hun rond hun kampvuur vertoefd, was ook erg gezellig en heb toen ook Het Licht gezien. Ja, eindelijk ja, en watvoor 1! We hadden het over het noorderlicht, dat je dat meestal in de herfst of winter ziet, en wat verschijnt er n uur daarna aan de hemel? Was echt supercool om te zien, dit leek n beetje op stralen van licht die dansten aan de hemel. Omdat het bewolkt was zag je het niet helemaal helder en lang, maar wel heel duidelijk. Aangezien er ook onweer in de lucht zat en het de hele avond al lichtte, was het eigenlijk best n behoorlijke lichtshow! We hebben het toen een half uur niet meer gezien en daarna kwam het weer terug voor 10 minuten ofzo. Nouja, toch in tha pocket, jatooooooch??
De vol;gende dag kreeg Siebe hulp van een meisje uit Friesland die een half uur hiervandaan woont dus konden wij weer naar Barrhead voor weer n dagje rodeo (nu zonder die andere wedstrijden erbij). Was weer erg leuk, nu ook echt alles gezien, ook hoe een jong ventje van een stier werd afgegooid en n trap nakreeg van t kreng! er stond n ambulance aan de rand van de omheining, maar die gasten zijn niet echt vlot! Dat ventje lag op de grond met wat cowboys eromheen, maar ze bleven ewoon zitten. Toen riep de omroeper dat ze erbij moesten komen, kwamen ze met veel pijn en moeite van hun stoel af en wilden ze mak an die arena binnenlopen, maar ja, dat gastje kon niet meer staan, dus die omroeper weer omroepen dat ze met die kar moesten komen. Dat duurde ook nog even (waren zeker vergeten waar ze de sleutels hadden gedaan) en voordat ze de brancard gevonden waren we ook al n kwartier verder! je moet er dus niet met n hartaanval liggen te kreperen want dan kan je t vergeten. Wat vandaag erg grappig was, was het wild pony gebeuren. Dan heb je van die wilde miniatuurpaardjes die met een halster+touw worden losgelaten (uit n hekwerk maar dat wel iemand ze al vast heeft)en er rennen 3 kinderen naast (eentje probeert hm vast te houden) en moet er eentje op proberen te springen. je zou denken; makkie, maar die beesten zijn echt snel en sterk! 1 ventje werd de hele arena rondgesleept op zn buik hahaha!
Wederom ook weer een vermakelijk dagje gehad die ik jullie niet wilde onthouden ;-)

• 11 Augustus 2008 - 06:51

Bettie:

In 1 woord:
    Geweldig, kan niet anders zeggen!!

xx

• 11 Augustus 2008 - 08:28

Je Grote Broer:

jemig, elk verhaal is weer een nieuw hoogtepunt! Goed trouwens dat je het hele ambulance verhaal vastlegde voor ons in plaats van jezelf in de ring te storten om het arme ventje te helpen :)

• 11 Augustus 2008 - 09:30

Linda:

Hay meis!!

Ik heb weer gelachen hoor.. Wel vet al die shows.. Toch zou ik het wel een beetje zielig vinden voor die kids.. Maar ik besef me dat ze dat gewoon zelf willen. Dus eigen schuld, dikke bult. Ik zou zelf gewoon toekijken.. heb geen zin in een trap van een stier of een wilde pony! Het Noorderlicht is onwijs cool om te zien.. Samen met Joor en Elise heb ik het ook mogen bezichtigen in Frankrijk vorig jaar.. echt gaaf! Nou ik ga bijna op kamp, heb er zin in! Dus vanaf zat 16 t/m 23 aug.. even no-replay op je leuke mailtjes.. dat je het ff weet! Geniet ervan daarzo.. en heb je trouwens geen lekker vlezig verhaal met cowboy ofzo?? Of zijn ze niet leuk in Ca-Na-Da?? Liefs XXX

• 11 Augustus 2008 - 10:40

De Das:

de verzorging daar is niet erg goed dan.dat is natuurlijk niet leuk.maar je heb wel het noordelicht gezien.daar ben ik wel jaloers op.
    dikke kus

• 11 Augustus 2008 - 19:24

Tante Did:

Joh, wat een belevenissen allemaal.Heel leuk, dat we via deze site mee kunnen genieten. Kijk al weer uit naar je volgende verhaal. Veel plezier maar weer. X

• 12 Augustus 2008 - 20:25

RemcoDS:

Hej globetrotter, wat mooi gesproken weer! Je hebt het goed naar je zin zo te lezen. Wat een verhalen, echt wijs! Pas op voor de schapen daar, schijnen gekke beesten te zijn. :) greetz RvS