koeien melken, schapen scheren, paardje rijden - Reisverslag uit Whataroa, Nieuw Zeeland van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu koeien melken, schapen scheren, paardje rijden - Reisverslag uit Whataroa, Nieuw Zeeland van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

koeien melken, schapen scheren, paardje rijden

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

21 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Whataroa

laat ik beginnen met gister, weten jullie meteen het verhaal achter de foto's
Gistermiddag werden Laura en ik op pad gestuurd door Pete (adoptiepapa), we konden wel even gaan wandelen bij de gletsjer Frans Jozef. Er is daar n centrumpje en een heel brok regenwoud (jaa, dat heb je hier ook!). We kregen de auto mee dus nee zeggen was er geloof ik niet echt bij haha! zo wordt je nog ge-entertaint ook, goed bezig die lui
anyway, we zijn dus n paar paadjes ingegaan en hebben dat woud rondgewandeld. vet mooi man, zo ga je van Lord of the Rings over in n decor van Junglebook. Die gletsjer is ook supercool, op de foto (en in het echt) lijkt het net alsof er n grote golf komt afrollen, maar dat is gewoon ijs. je kan er heenlopen en het aanraken, maar toen we erheen liepen begon het best wel hard te regenen, en we moesten al n klein kreekje over springen, van steen naar steen, dus als we langer hadden gewacht dan had dat alleen maar dieper geworden en hadden we niet droog de overkant gehaald. Dus het aanraken hebben we maar geskipped. Maf is wel het idee dat in n stuk of wat meters het dus van 18 graden naar in de 0 gaat daar.
Toen we thuiskwamen hadden de mannen van het huis besloten dat er nog wel gevist kon worden voor het eten, dus zijn we naar n riviertje gereden. Niks gevangen, maar wel weer leuke kodak-momenten. ik geloof dat Laura en Wiebe overtuigd zijn dat ik Japanse genen heb ofzo, heb aardig vaak " stop, Kodakmoment!" geroepen. op de terugweg moest er zelfs gestopt worden om even het kiekjesapparaat tevoorschijn te halen voor n K-moment.

"s avonds was het eindelijk n keer onbewolkt en hadden we n hele mooie zonsondergang. 's nachts stond ik buiten samen met Wiebe n peukie te roken (had ook de fles JD tevoorschijn gehaald :-p
en zag boven me echt de bruutste sterrenhemel ever! kicke man, echt honderden sterren, groot en klein, in n soort veeg langs de hemel!

Vandaag zijn we meegeweest naar de schapen, Pete moest er n paar scheren. het leek allemaal supermakkelijk maar dat valt ff tegen hoor. alleen die beesten vasthouden al, ze spartelen onwijs. en dan ben je bang dat je wat bij ze breekt, maar je moet ze gewoon aan hun voorpoten vastpakken en omhoog houden en in de rondte gooien enzo. heb dus geloof ik maar 1/8 schaap gedaan, t ging anders n beetje te langzaam geloof ik..maar was wel lff ache, er waren ook 2 Deense meisjes bij, die logeren n paar dagen bij n vriend van adoptie-ouders, en we moesten allemaal n deel van 1 schaap doen. En als dank kreeg ons leer-schaap een blauwe vlek op zn kop geschoten, wat dus betekent dat we die later in de week op ons bord krijgen..
(b)(w)èèèè, arm skaep!

  • 21 Maart 2007 - 07:39

    Toni:

    scheer je je eigen zwarte schaap ook altijd maar voor 1/8ste dan? :)

  • 21 Maart 2007 - 08:58

    Ilooo:

    Hahah, ja dat zie je toch aan die kleine hoeveelheden haar in de zakjes op haar plee..... ;)

  • 21 Maart 2007 - 09:11

    Lex:

    potver ik wil daar ook zijn....

  • 21 Maart 2007 - 09:32

    Je Trotse Broer:

    jemigtepemig, Mariekje, je bent nog steeds hele gave dingen aan het doen!

  • 21 Maart 2007 - 10:05

    Powdah:

    Eej Tigah,
    Hoe is het nou dan ouwe skaepeskeerdert.
    Heb je gelijk weer een plukkie voor in je plee ;-)
    Jij vermaakt je wel he daarzo.
    Kan je ook een beetje voor mij genieten want het mooie weer is hier weg en voor de rest is t ook niet veel soeps hier.
    NJoy da ride daarzo en tot sinas..........of blijf je daar?
    Ciao

  • 21 Maart 2007 - 11:53

    Topper!:

    ahh arm schaapje!! nou ja aandenken aan hem zal idd wel weer op jouw plee terecht komen ;)
    leeft ie toch nog een klein beetje voort! :D

  • 21 Maart 2007 - 13:20

    Joffrey:

    zo,, ik wordt met de dag jaloerser .. ik ga denk ook maar mn baan opzeggen en naar jouw toe komen.

  • 21 Maart 2007 - 15:27

    Cor:

    Zei je Deense??

  • 21 Maart 2007 - 17:34

    Franz:

    Het is niet echt de wereld redde wat je daar doet "Down Under" maar je bent wel goed bezig !
    Geniet van de overweldigende schoonheid van de natuur, je vrijheid en kom veilig thuis.

  • 21 Maart 2007 - 20:42

    Annemop:

    Ik ben jaloers! Dat wil ik ook.

  • 22 Maart 2007 - 14:36

    Bettie:

    Nou zo te zien verveel jij je niet!!
    Echt gaaf die foto's joh, onwijs mooi enne bij die bar zou ik me ook prima vermaken denk, zag aardig wat lekkere flessen staan!! haha
    xx

  • 22 Maart 2007 - 19:05

    Alma:

    He marieke

    Echt iets voor jou zo'n onderneming! Ik vind het onwijs stoer van je! Tof dat je het zo naar je zin hebt, en de foto's zijn ook geweldig! Kan niet wachten tot er weer een leuk verhaaltje van je opstaat!
    Gedraag je! En vermaak je!

  • 23 Maart 2007 - 06:23

    Johan:

    heey hellekakje,omwijs bedankt voor je sms echt leuk dat je aan me hebt gedacht.
    Hij kwam precies na me wekkertje binnen dus op de sms was je eerste SUPER!!
    Verder zal ik je een beetje bij het feestje denken zodat je er toch een beetje bij bent.
    Ga daar vooral zo verder want volgens mij gaat het je wel goed af.
    mooie verhalen schrijf je en ik zal binnenkort weer eens reageren.
    Groetjes en en kusje op je elleboog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Whataroa

Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 67657

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 11 Juni 2014

Alaska!

22 December 2013 - 10 Januari 2014

op avontuur naar Indonesie!

16 November 2010 - 03 April 2011

Overwinteringstrip

05 Januari 2010 - 29 Maart 2010

Patty en Marieke op expeditie!

01 Juli 2008 - 04 November 2008

Mijn eerste reis

08 April 2010 - 30 November -0001

Roadtripje door Noorwegen

Landen bezocht: