zondag - Reisverslag uit Haumoana, Nieuw Zeeland van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu zondag - Reisverslag uit Haumoana, Nieuw Zeeland van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

zondag

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

22 April 2007 | Nieuw Zeeland, Haumoana

Zo, heb deze zondag doorgebracht in Napier. Beetje hetzelfde idee als Scheveningen, maar dan met een iets uitgebreider centrum en meer containerboten in de haven. ben er heel sportief op de fiets heengegaan. een of ander mannetje die hier zn workshop heeft had nog ergens n fiets staan waarvan ie de lekke banden even snel had gefixed, Marion had ergens nog n slot liggen en het vriendinnetje van dr dochter had nog wel n helm te leen (dat is verplicht hier). Alle bronnen waren dus weer es ingeschakeld voor me hehehe!
gelukkig is het hier niet zo bergachtig, dus het fietsen ging best, je rijdt hier meestal gewoon op dezelfde (soms 100km-)weg als de auto's, maar gelukkig had de weg van hier naar daar voor een groot gedeelte een breed loop/fietspad vlak langs het strand, dat fietst ff wat lekkerder. vooral omdat ik die bandjes van de fiets toch niet echt vertrouwde aangezien ze er nog niet echt al te hard uitzagen..
In elk geval is Napier wel n cool plaatsje. Je hebt n centrum met allemaal Art Deco gebouwtjes en dingetjes (deed me n beetje denken aan de style van Sunset Boulevard en de Acme Moviestore naast de bioscoop) en aan de rand daarvan een hoge klif met allemaal huizen. Daar woon je dus echt helemaal top! ben even omhoog gelopen en het is echt n relaxte buurt daar, heel rustig met mooie ruime huizen met een topuitzicht natuurlijk. aanrader dus voor de mogelijke emigranten onder jullie ;-)
helaas werd het weer later ff wat minder, het ging zelfs ff keihard regenen toen ik weg wilde gaan, dus ben ik maar ff n bakkie thee ergens gaan doen. was wel cool, ik had een manothee besteld, kreeg ik een hele pot met heet water, kop en schotel, zeef en een bak met kruidentroep op een dienblad, MET GEBRUIKSAANWIJZING haha! moest er ff n foto van nemen..

  • 22 April 2007 - 10:17

    Topper!:

    hey topper 2,

    ik ben gisteren ff met een deel van de commune naar het middelpunt van kattuk geweest, het jou wel bekende SCUM!!! hihi
    was wel grappig!
    maare zo te lezen vermaak jij je ook prima!

  • 22 April 2007 - 11:44

    Linda En Lex:

    Hay schat.. zijn we weer.. Zoals je al door hebt.. lezen we je emails na elkander.. En ja het is je weer gelukt! Wij hebben weer buikspierPIJN van het schateren, helemaal top!! Desondanks alles.. wij voelen ons weer super!! Thanx. (Oh ja had je nou nog wat gewonnen??) En wanneer is het nou eindelijk moge(huis)lijk om mobiel contact met je te verkrijgen??!! Je stem hoe klinkt ie ook al weer?? Help ons.. SOS as soon as possible... Wij zullen eeuwig dankbaar zijn voor je hulp!

    Love you XXX

    (lastig he, zo'n fietshelmpie?!)

  • 22 April 2007 - 15:43

    Mieke:

    Hey!

    Ha Ha Ha!Ik zie het al voor me....jij met zo'n helm op je kop!
    Nou ja, het kan niet zo erg zijn geweest als met een BROMMER-helm op je kop op de fiets door het dorp heen fietsen.....
    Maar idd, dat lijkt me wel raar om na lange tijd weer Nederlands te praten!
    Straks kom je nog terug met zo'n onwijs accent!!
    Nou, laters!

    XXX

  • 23 April 2007 - 05:44

    Hey Kanjer!!:

    Hey skattie van me,ik wou vragen hoe het met je ging,maar zo aan je berichten te lezen vermaak jij je wel prima daar.Hier in katwijk is het uiteraard nog steeds het zelfde ,saai,saai,saai.Ik kijk eralweer naar uit als je weer thuis komt,dan heb ik een leuk kado voor je schat!!Ik wens je zo ie zo nog heel veel plezier daar aan de andere kant van de pannekoek.hahaha Tot gauw meissie.XX GrTzZ Ed MaSzTeR-010- ??!!@#@@!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Haumoana

Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 67614

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 11 Juni 2014

Alaska!

22 December 2013 - 10 Januari 2014

op avontuur naar Indonesie!

16 November 2010 - 03 April 2011

Overwinteringstrip

05 Januari 2010 - 29 Maart 2010

Patty en Marieke op expeditie!

01 Juli 2008 - 04 November 2008

Mijn eerste reis

08 April 2010 - 30 November -0001

Roadtripje door Noorwegen

Landen bezocht: