just chillin' - Reisverslag uit Opotiki, Nieuw Zeeland van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu just chillin' - Reisverslag uit Opotiki, Nieuw Zeeland van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

just chillin'

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

27 April 2007 | Nieuw Zeeland, Opotiki

dinsdag de reis van Napier naar Opotiki ondernomen en het was nog best een leuke reis ook!
de bus ging door bergen en door dalen (heb weer wat mooie groene bergen gezien!)en via Taupo, een touristenoord
met een heel mooi meer.wel relaxed, hij maakte daar een tussenstop zodat we een beetje konden rondbanjeren daar.
Pik je toch weer ff mee niettan?
Toen door naar Rotorua,zwavelcity. Voordat je daar aankomt zie je her en der langs de weg wat wolkjes opkomen,
dat is allemaal van die shit waar die hotpools (lees het hike-from-hell-verhaal nog maar es) van ontstaan. In en
nabij Rotorua zijn allemaal zwavelbaden, vulkanische geisers en lavameren, supercool maar het stinkt als een jecko!
serieus, als je in dat plaatsje rondloopt (ook heel touristisch) dan komt er om de minuut zo'n zwaveldamp voorbij,
n rotte eierenlucht, alsof iedereen om je heen constant bierpoepjes laat!
Al die vulkaanshit moet ik nog allemaal gaan exploren hoor, maar daar moet ik maar even wat dagjes voor uittrekken.
Ik d8 nl dat Opotiki heel dichtbij was, maar dat is niet zo. ik had zelfs als n skydive actie op gang gebracht,
maar toen ik hier aankwam bleek ik nogeneens n bus naar Taupo (waar het het goedkoopst is)te kunnen krijgen die me
op tijd bij het vliegveld zou kunnen krijgen! plan is dus om als ik hier wegga "even" naar Taupo te gaan en n
nachtje daar te blijven, 's ochtends first thing uit n vliegtuig te springen en dan hophophop naar het volgende adres
te gaan. Het volgende adres moet ik alleen nog even checken. Ik zou eerst naar een of andere farm vlakbij strand
gaan met paardjes, maar ik heb deze maand EN nog es gebeld EN gemaild en ze hebben nog niets laten weten,
so SCREW THEM! Ik wil nu naar the Coromandel peninsula, daar schijnen ze hele mooie stranden te hebben en coole natuur,
kan zelfs in een boedhistisch centrum wwoof'en, wederom een situatie van " pik je toch weer ff mee" haha!
maar voorlopig zit ik hier nog wel ff goed. Die Mike is een wel een toffe gast, 43,die hier wat land, koeien,
honden en een paard heeft en 's zomers kayaktrippies organiseerd en een klein gasthuisje heeft. ik hoef hier eigenlijk
vrij weinig te doen, n beetje helpen met van alles en nog wat, zoals possum (kruising tussen een koala en n rat)vallen, die ie hier in de
bossen uitzet voor hondenvoer en voor de vacht, want die kan je ook verkopen,en vanochtend ben ik meegegaan om koeien
te verplaatsen naar een ander stuk land. Dat moet elke dag gebeuren en gister had ik met m n dronken hoofd gezegd
dat ik mee zou gaan. Was ik dus totaal vergeten dus ik dacht "WTF is er loos??"toen ik vanmorgen om 5 uur mn naam hoorde
. maar het was het waard want die koetjes zijn op dit moment op een supermooie spot aan het grazen, n soort vallei idee
met aan weerzijden steile hellingen met allemaal palm-en dennebomen. ik zal er van de week wel n foto van maken.

  • 27 April 2007 - 06:19

    Topper!:

    zo zie je maar weer met je flexibiliteit is helemaal niets mis! ik zit hier maar saai achter mn buro te werken terwijl jij een beetje achterde koeien aan zit te rennen ;)

  • 27 April 2007 - 08:12

    Inkie:

    Geloof mij, uit een vliegtuig springen is het beste idee wat je ooit hebt gehad! Moet je zeker doen.

  • 28 April 2007 - 00:54

    Powdah:

    Eej Gringo,
    Je begint al een beetje op een kiwi te lijken ;-)
    Hebben ze daar ook haring?
    Dan kom ik ook ff een bakkie doen (y)
    Hang in there en tot sinas,
    Peet

  • 30 April 2007 - 18:53

    Alma:

    Hee marieke

    Even een berichtje uit Holland om jou jaloers te maken: Deze koninginnedag was een van de warmste ooit :P,
    De Hema verkocht vandaag XL-oranje tompoucen en het was weer super gezellig bij de Schuit!
    Maar verder zijn we jaloers op jou hoor ;) In Kattuk hebben we geen zwavelbaden, vulkanische geisers en lavameren.

    Have fun nog

    groetjes Alma en Arend

  • 01 Mei 2007 - 18:48

    Linnie:

    Hay liefie!

    Nog altijd positieve berichten.. Gelukkig maar. Ik heb ook weer 4 dagen feest overleefd.. was super gezellig met behulp van vele liters alcohol.. Je bent vele momenten gemist.. door heel veel mensen.. Leuke he?!

    Ik stuur je snel een persoonlijke mail!!

    Liefs Linda XX

  • 02 Mei 2007 - 06:33

    Mauw:

    Gelukkig, heb je toch nog een beetje mijn geur om je heen gehad!!

    Heel veel plezier

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Opotiki

Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 67643

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 11 Juni 2014

Alaska!

22 December 2013 - 10 Januari 2014

op avontuur naar Indonesie!

16 November 2010 - 03 April 2011

Overwinteringstrip

05 Januari 2010 - 29 Maart 2010

Patty en Marieke op expeditie!

01 Juli 2008 - 04 November 2008

Mijn eerste reis

08 April 2010 - 30 November -0001

Roadtripje door Noorwegen

Landen bezocht: