letterlijk en figuurlijk gestrand! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu letterlijk en figuurlijk gestrand! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

letterlijk en figuurlijk gestrand!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

12 November 2007 | Verenigde Staten, Miami

jullie zullen wel denken, al die berichten achter elkaar, maar ik had aldoor geen internet!maar heb wel elke x die berichten getypt dus had ze klaarstaan, vandaar het bombardement.
nou na Bimini zijn we meteen naar Ft,Lauderdale gevaren. jammer, want je kan best cool snorkelen daar bij Bimini, veel wrakken en andere coole dingen, maar skipper J wilde zsm weer aan land zijn, was de bahama's n beetje zat omdat alles niet zo makkelijk ging als thuis, had aldoor geen bereik op zn mobiel, geen internet verbinding..beetje triest dus!
maar goed, we kwamen aan in Ft. Lauderdale, geloof ik cruise capital of the world want er lagen echt vette schepen bij, 10 verdiepingen of hoger (heb ze echt geteld!). Omdat er iets aan de boot gerepareerd moest worden had de skipper n bedrijf ingeschakeld die dat ging doen en ook n dok voor hm zou zoeken. dat dok bleek dus bij iemand zn prive huis te zijn in n soort katwi8jk aan de rijn watertje, heeeelemaal achterin van waar we inkwamen. het eerste gedeelte ging nog, vaarwater was breed genoeg, maar hoe verder we kwamen, hoe smaller het werd, en dat ging allemaal nog (leek echt op kattuk aan de rijn/valkenburg, maar dan met vette VETTE villa's aan de waterkant), alhoewel er 6 bruggen geopend moesten worden omdat de mast zo lang was. maar het laatste stuk was echt supersmal, en toen kwam er ook nog es n best wel breed jacht aanvaren, was heel erg passen en meten dus. weet niet wat die gast gedacht heeft die dat had geregeld, maar goed. t coole was wel dat je daar in die binnenwatertjes zeekoeien hebt zwemmen! jammer genoeg geen 1 gezien, alleen " jacks" dat zijn vissen die het leuk vinden om uit het water te springen. Is iets anders dan vliegende vissen, want dat zijn net kleine vogeltjes, heb ik deze trip uitgevonden. die jacks lijken gewoon dikke drollen die uit het water floepen.
maar eenmaal aangemeerd zijn we gedropt door die gast bij n auto verhuur iets en heeft skipper n auto gehuurd om me op miami vliegveld af te zetten zodat ik kon checken hoeveel het koste om mn vlucht te vervroegen. hij zei dat het maar iets van 50 dollar zou kosten, alleen was ie voor de grap vergeten dat dat voor binnenlandse vluchten zo is, toen ik er kwam bleek het nl 481 euro te kosten! en eenmaal bij het vliegveld gekomen had hij me 300 dollar gegeven om de dagen mee rond te komen voor als ik mn vlucht niet kon vervroegen, en aangezien ik geen zin had om de rest bij te leggen (zou tenslotte n gratis " vakantie" worden)heb ik maar op goed geluk de shuttle bus naar het hotel genomen die ik bij aankomst had. alleen dat goed geluk was zo goed niet, aangezien ie vol zat! de moed zakte me op dat moment n beetje in de slippers eerlijk gezegd..maar ja, je moet toch wat, dus ik weer terug in de shuttel, terug naar het vliegveld om n ander filiaal van hun te proberen. Nog uitgelegd aan de chauffeur dat ik geen reservering had, maar dat snapte ie geloof ik niet echt want later stapte er weer n spaans sprekend mannetje in die het aan me moest vragen en het antwoord aan hem in t spaans moest vertellen. Toen de volgende tegenslag; ander hotel was ook vol! bleek dat het hoogseizoen net was begonnen! ja, dat had ik niet vantevoren uitgezocht..maar, er was nog hoop, de chauffeur kende n hotel vlakbij waar nog wel plek was, en nog goedkoper ook...Dus werd het de Runway Inn, n oud hotel waar ik nu in n bunkerachtige kamer zit zonder ramen, met flikkerende lichten en n tv die aan en uit gaat zonder opgaaf van reden! hahaha, op het eerste gezicht n trieste bedoening, maar toen ik midden in de n8 wakker werd van de airco die met veel lawaai aan en uit gaat vond ik het eigenlijk wel lachwekkend.
de volgende morgen werd alles er al helemaal beter op want toen ik op buurt-verken-expeditie was vond ik uit dat de bus naar het strand maar 1,50 is! lig nu mn dagen dus te vullen op Miami Beach. eerste dag was het echt n geploeter met dat bussen, dan weer de verkeerde bus, dan weer de verkeerde richting, maar nu gaat alles best vlekkeloos. gister op strand n groepje aardige canadezen tegengekomen die vroegen of ik 's avonds mee ging eten, maar aangezien ik totaal de richting kwijt was en natuurlijk niet naar het adres gevraagd had (had alleen hotelnaam en kamer nummer)zat ik aan het verkeerde eind van de lange lange LANGE straat. heb me de tandjes gelopen en was kapot dus wilde dcht graag naar huis, maar ja, die bussen he...had uiteindelijk dezelfde bus weer die ik 's ochtends had genomen met dezelfde chauffeur die me (met streng gezicht) vertelde dat ik niet zo handig bezig was aangezien deze bus me niet ging brengen waar ik heenmoest en de andere bus zn laatste rit al had gehad. Dubbele BAREUH dus en vooral al geen WOOOOEEEE-vakantiiiiieee gevoel!maar nadat ie zn schema erop na had geslagen bleek er toch wel weer n sprankje hoop voor me te zijn, er was n bus die 24 uur reed en hij zou wel zeggen waar ik eruit moest, want op n andere halte zou het niet erg veilig voor me zijn. toch wel heel lief van die meneer dus!
vandaag weer naar strand gegaan en toen ik het liggen zat was de hele Ocean Drive (soort hele lange boulevard met allemaal restaurantjes enzo) afgelopen over " the boardwalk" een pad dat langs strand loopt, omgeven door wuivende palmen en waar iedereen net als op tv over snelwandelt en skeelert. op de terugweg heb ik dus dit internetcafe gevonden waar ik mn ei(eren) eindelijk weer es kwijt kan!
nou ik ga de zon weer in, tot later!

  • 12 November 2007 - 21:50

    Elise:

    Zo inderdaad ja. een golf van info over me heen. Gelukkig leest het lekker weg! Ik hier maar ploeteren en zweten achter mijn pc en jij, lekker je dagen uitliggen op Miami Beach. Hoe krijg je het weer voor elkaar... Geniet er nog maar even lekker van. Jij blij, ik blij Zie je snel ouwe.

    Kussie

  • 13 November 2007 - 00:23

    Linda:

    Ik ben blij dat je terecht ben! Ik miste je echt! Ik hou van je je.. ben nu jarig en emotioneel.. mis je dus EXTRA erg.. spreek je snel..

    :iefs Linda, Joris, Boet, Michiel, Martine en Ilo!

  • 13 November 2007 - 21:40

    Ilooo:

    Leuke verhalen weer meissie!
    Ik lees dat onze Linny emo was maar ik was toen al KO dankzij de iets te lekkere whiskey vrees ik hihi ;)
    Anyway, ik zie je as zaterdag op mijn housewarming he!
    Tjuuuuuuuuuuus! xxx

  • 14 November 2007 - 08:35

    Broer:

    de details over het plotselinge (l)afhaken van Schipper J zijn wat schimmig... Anyway, Je lazy ass is weer goed bijgebruind dus kom maar weer snel naar huis!

  • 14 November 2007 - 14:00

    Mirrie!:

    ge bent goed bezig zo te lezen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami

Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 67651

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 11 Juni 2014

Alaska!

22 December 2013 - 10 Januari 2014

op avontuur naar Indonesie!

16 November 2010 - 03 April 2011

Overwinteringstrip

05 Januari 2010 - 29 Maart 2010

Patty en Marieke op expeditie!

01 Juli 2008 - 04 November 2008

Mijn eerste reis

08 April 2010 - 30 November -0001

Roadtripje door Noorwegen

Landen bezocht: