Ben er hoor! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu Ben er hoor! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

Ben er hoor!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

02 Juli 2008 | Canada, Ottawa

Howdy doody allemaal!

Nou heb de reis overleefd. Viel alle maal hartstikke mee, heb eigenlijk de hele trip geslapen, aangezien het weer es niet echt vroeg was geworden de avond ervoor :-)
Alleen klopte de reisbeschrijving helaas niet, d8 dat ik maar 2 uur hoefde te wachten op Londen, maar dat waren er dus 4. Heb me dus ook daar maar in n hoekje opgekruld en n nopje gedaan.
Eenmaal op Canada aangekomen was het nog n heel gedoe met de douane. Dacht dat ik er eindelijk was, moest ik nog langs het immigratie kantoortje waar er tig vragen op me af werden gevuurd en mn bagage werd ook nog eens onderzocht omdat ik zei dat ik de eerste week op n ranch zou blijven. Dacht van mezelf dat ik wel slim was om die laatste 3 maanden niet te vermelden, maar totale verzwijging had dus beter geweest.

Hier is het echt super! Zit hier met Siebe, uit Friesland(65)die de eigenaar is en zn vriendin Ingrid uit België (amai!), Ruud en Marijke die hier al vanaf april zijn, en Catalie, ook uit Nederland die hier het eerste gedeelte is geweest en vertrekt zodra ik weer terugkomen van mn expeditie naar de Rockey Mountains.

Mn habitat is in een kelder (hehehe), daar zijn alle slaapkamers wat erg voordelig was want daar is het altijd cool. Buiten is het hier nl. 27-35 graden ofzo. Daarboven is de ranch house,de normale hang-out zeg maar, waar de keuken en de woonkamer is en waar er ook met de gasten gegeten wordt. Buiten heb je n paar blokhutten en grote stukken weiland waar mensen hun tenten of paarden op kunnen zetten, en dan nog een paar stukken grond wat voor de paarden wordt gebruikt.
Wat echt cool is is dat het hier stikt van t wildlife! Heb op de heenweg al 2 bambi s gezien met hun moeder, en vanochtend scharrelde er n beer rond (je kunt hier dus echt geen vuilnis buiten laten staan!!).

Hier zijn pas 3 veulentjes geboren, echt supersweet!Vandaag gingen Marijke en Siebe met ze aan de slag, en dat is echt heel leerzaam om te zien aangezien ze er heel veel bijvertellen. Marijke traint verder ook nog 2 jonge paarden hier. Zij is echt de pro, werkt normaal als stalmeester(es) bij een KWPN stal en wordt verder ook vaak gevraagd om paarden op wedstrijden te rijden, in te rijden en weet ik t allemaal.
Verder is het nu te warm om te rijden dus gaan we ws. vanmiddag in de rivier zwemmen en in de namiddag rijden, en vanavond bbq-en met kampvuur aangezien het de laatste avond van 2 gasten is. Het is dus eigenlijk vrij relaxed qua werk! Helpen met ontbijt, lunch en avondeten, hutjes schoonmaken als er gasten weggaan en dat is het geloof ik wel zo n beetje (wat ik hoor van de anderen dan, voor hetzelfde geld word ik over n maand alsnog afgebeuld)
nou t is weer n beste lap die ik heb getikt dus ik gaat er n eind aanbreien. Ow, nog 1 ding, stuur geen smsjes want die kan ik toch niet ontvangen. Heb geen bereik en mn oplader doet vaag in de wereldstekker, zeg maar NIET.

xxx

  • 02 Juli 2008 - 19:01

    Annemay:

    Het lijkt me zo vet om in jouw schoenen te staan nu!

    Ik hoor al dat je un vette tijd gaat hebben! Ik ben benieuwd naar je verhalen!

    Btw. Is het ook zo'n ranch waar Bunnies komen 's nachts?? :)

    Dikke kuzzz Moi!

  • 02 Juli 2008 - 19:51

    Sister:

    ZOOOO klinkt echt super vet!!!!
    Ben jaloers :p
    Al een strijd ros uitgekozen :D

  • 02 Juli 2008 - 20:20

    Willeke:

    nou ben blij dat je heel bent aangekomen hoor!
    veel plezier daarzo en zorg goed voor de paardjes he!!haha


  • 02 Juli 2008 - 20:56

    Iloooo:

    Amaiiiiiiiiiiiiiiiii wat ben ik blij dat ik je een goede (belgische) voorbereiding heb gegeven afgelopen weekend!!! Hahaha :D
    Klinkt echt supercool met die veulentjes en bambi's! *smelt*

    Enjoy chica!!

  • 03 Juli 2008 - 05:58

    *Linnie*:

    Wat is het leven toch makkelijk als je op een ranch in Cananda zit!! Heel veel plezier! Liefs Linda XXX

  • 03 Juli 2008 - 06:53

    Broer:

    jeetje, het is je weer gelukt, jij ontzettende stoere harriette! Ben benieuwd naar je Rocky Experience... Wat ga je doen? Vertel vertel ons allesssssssssssss

    zoen, Chiel

  • 03 Juli 2008 - 07:25

    Elise:

    Zo gelukkig goed aangekomen daar ben ik blij om. Je zit er helemaal op je plekkie zo te horen. Lekker genieten en we lezen je verhalen wel weer. Dikke kus je waif

  • 03 Juli 2008 - 10:59

    De Das:

    het klinkt allemaal weer super cool.als ik zo allemaal lees heb je het wel weer getroffen.ik wens je heel veel plezier daar en kijk je wel een beetje uit daar.
    dikke kus

  • 03 Juli 2008 - 16:38

    Stever:

    Reng Reag,

    Hey Charly brown.
    Klinkt weer allemaal supertof!!!
    Go get hm have fun xx steef

    Hier mis je nix zonder roken in de kroeg, geen bal meer aan!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 67639

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 11 Juni 2014

Alaska!

22 December 2013 - 10 Januari 2014

op avontuur naar Indonesie!

16 November 2010 - 03 April 2011

Overwinteringstrip

05 Januari 2010 - 29 Maart 2010

Patty en Marieke op expeditie!

01 Juli 2008 - 04 November 2008

Mijn eerste reis

08 April 2010 - 30 November -0001

Roadtripje door Noorwegen

Landen bezocht: