weer wat nwe indrukjes - Reisverslag uit Fort Assiniboine, Canada van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu weer wat nwe indrukjes - Reisverslag uit Fort Assiniboine, Canada van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

weer wat nwe indrukjes

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

19 Augustus 2008 | Canada, Fort Assiniboine

Hier weer n teken van leven vanaf Tha Ranch. Heb weer n aardig weekend achter de rug. Vrijdag en zaterdag naar de rodeo geweest hier in Fort Assiniboine, was erg leuk. Vooral de zaterdag, die eigenlijk slecht begon aangezien de grote burger wedstrijd niet door kon gaan wegens het ontbreken van dubbele cheeseburgers (en de enkele waren zo duur dat de sponsors afhaakten)was erg cool. Tijdens de rodeo sprong er bijna n paard uit t nog dichte hok waar ze normaal uitkomen, een stier wilde niet terug in zn hok nadat ie iemand eraf had gegooid en bijna op de horens had genomen, n paar die (bijna) n trap kregen van n paard of stier (ja zielig, maar ze doen t zelf hoor, en t geeft toch net n beetje dat extra sensatie) en er was dit x ook n wedstrijd met een groep jonge kinderen die n strikje van n rondrennend kalf af moesten plukken. 's Avonds speelde dan een band waarvan de bandleden hier op de camping sliepen, en Ruud, die n soort muzikaal wonder is, speelde mee. was erg leuk, zn ouders en broer + vriendin waren die avond ook net aangekomen, dus hij had n beste schare fans. De rodeodance was erg gezellig, eindelijk wat "échte" cowboys gesproken en we waren sowieso vanuit hier al met n grote groep (groep spaanse vrienden van n meisje die hier had gewerkt en nu ook even langskwam) dus het was helemaal geslaagd! Was erg laat geworden maar dat gaf niet heel erg aangezien Kieran (buurman) ons de volgende dag mee nam rijden met 2 van zn paarden en n zelfgemaakte kar, waarvan de stoelen uit n ouwe schoolbus kwamen, zat erg comfi dus!
's middags charlotte gedag gezegd die ons na 2 weken weer verliet. Wel jammer want het was erg gezellig met hr. Nu maar zien wat er morgen voor in de plaats gaat komen haha!
maar goed, vanaf zondag dus relaxte daagjes gehad aangezien er voor de rest helemaal geen gasten waren. Gisteravond (maandag) op bezoek geweest bij 2 bekenden van hier. Ruud had er n banjo van geleend en die moest terug, dus gingen we
"even" op visite. Koelbox met eten mee, BBQ op de pickup en met 9 man (ruud zn familie ook mee)in 1,5 uur erheen getuft. Lijkt lang voor n avondje maar stelt hier totaal niks voor. Was supergaaf, want die mensen zijn begonnen een nieuw huis te bouwen op een groot stuk land en leven al n tijdje in eerst een tipi, en later een grote tent, super back to basic dus (t is een stel en die man is ook van origine n indiaan). geen electriciteit of stromend water, een geïmproviseerde wc..erg grappig.
Nou de BBQ geïnstalleerd, vlees erop, begint het toch te waaien! Er hing al n donkere lucht en in de verte hoorde je het ook al rommelen, maar nu werd t zeg maar best serieus, zit je daar in echt the middle of nowhere in bosjes enzo, echt heel apart! Zag eigenlijk niet echt t gevaar ervan in, d8 dat de tipi wel t eerste zou zijn als er wat geraakt werd, en dat je er dan wel aardsig zonder kleerscheuren vanaf komt, als je er maar niet In zit, maar dat is dus niet zo. Maar goed, heb dus gewoon genoten van de chaos om me heen.
Toen het ook echt begon te regenen zijn we met zn allen in de tent gaan zitten en werden er wat instrumenten tevoorschijn gehaald, want daar had die man er aardig wat van (gitaar, trekharmonica, banjo en ukelele) en werd er de rest van de avond wat gespeeld. Dit x dus geen kampvuur maar wel erg knusjes! Toen we terugreden was het nog steeds aan het onweren, en ook best veel, overal zag je lichtflitsen! Nog nooit zoveel tegelijk gezien, ook weer supercool!
en dat was t weer voor even.
oja, heb trouwens ook weer wat foto's op facebook geknald,

• 20 Augustus 2008 - 11:19

De Das:

dus de echte cowboys en indianen heb gesproken.vette shit hoor.als je ze de volgende keer weer ziet doe ze maar de groeten van mij.
    dikke kus

• 20 Augustus 2008 - 19:05

Tante Did:

Joh, wat lijkt me dat oer gezellig met al die muziek en dat zingen.(cowboyliedjes?) Echt wat voor mij. Vlieg misschien wel naar je toe (geintje)Alles gaat daar wel echt relaxed he? Je zal wel echt weer moeten wennen als je thuis bent.Maar dat duurt nog wel even. Genieten maar weer. X