Roadtrip - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu Roadtrip - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

Roadtrip

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

26 Maart 2011 | Zuid-Afrika, Jeffreys Bay

Haidieho vanaf de snelweg naar Jeffrey's Bay, home of the superrrrr waves!
Na ons hippo avontuur hebben we koers gezet naar Drakensberg, wat eigenlijk niet zo'n hele wijze zet was, maar ja, als je alles vantevoren weet is er ook geen bal aan, jatoch? Het was n beetje om maar, de Lonely Planet (a.k.a. de backpackers bible)zei dat het stukje waar wij heen gingen echt supermooi was. Helaas pakte t ff anders voor ons uit want sowieso regende t vrijwel de hele tijd dat we er waren en de hike die de gezusters De Vreugd en ik inzetten, liep ook op niks uit aangezien we voordat we begonnen al de weg kwijt waren!Oja, en dan werden er ook nog mensen masaal ziek!en dan wordt je weer es op de feiten gedrukt, hoe klein zo'n campertje weer es is.. Na 1,5 dag dus lekker weer opgebokt en richting good old Mantis & Moon gegaan :D (je weet wel, de backpackers waar ik 2 maanden van mn leven heb versleten). Die reis ging niet zonder pijn en moeite want we deden er onze eerste echte roadkills op! Patty ( ja, inderdaad ja) reed zonder blikken of blozen 2 gevederde vrinden aan, alletwee zonder happy endings :( mweh-mweh-mweh-mweh-mweeeeeehhh) Gelukkig zonder schade aan t campertje, wat dan weer t positieve aan t verhaal was :D
Bij de Mantis & Moon was t cool, we kwamen aan op n zaterdag, zonnetjes scheen dus eerst ff naar strand, daarna vol gas aan de borrel dus veel meer weet ik niet meer te vertellen maar er zijn telefoons (met mensen eraan) verdwenen in jaccuzi's, Patty is in dr vinger gebeten door n slang toen ze dacht dat ze dr tashengsel in dr hand had ipv n schubbedier en ook moesten mensen op bed gelegd worden door falende ledematen. Maar, t was WEL gezellig! Volgende dag uiteraard weer fris&fruitig koers gezet naar strand want na die dagen van regen moesten we natuurlijk wel weer even bijbruinen! Anderhalf uurtje gebakt&gebraaid en toen zijn we richting Rock Bottom gegaan (de lokale kroeg) want n vriend die ik van daar kende zou gaan spelen. Daar maar weer aan de borrel gegaan (fight fire with fire zeggen ze altijd) en langzamerhand kwamen er allerlei bekenden opdagen, zo ook Anton en Hufner! We wisten al dat ze zouden komen want Hufner had heel slim even mn blogs gechecked en belde dus zaterdagavond op naar de Mantis of wij er al waren en heel toevallig stond ik net naast degene die de telefoon opnam hehe. maar goed, Katwijk united dus en vanaf toen was t net als thuis :p
Bieren, t algemeen niveau lekker laag houden, beetje zwembad hangen, bommetje hier, bommetje daar..Miriam, Patty en Linda hebben nog n poging ondernomen om te duiken maar het mocht niet baten want ten eerste stonden ze bij de verkeerde duikschool en toen ze eenmaal de goeie hadden gevonden bleek dat de zee te ruw was om n normale launch te doen dus wederom mweh-mweh-mweh-mweh-mweeeeeehhhhhh, try again later! Gelukkig hadden we n lekkere braai in t vooruitzicht dus de mondhoekjes hingen niet al te laag. Dat dus 's avonds gedaan,Carin die avond ook door n slang gebeten, maar dan in dr teen, en 's morgens de boel weer ingepakt om naar Coffee Bay te gaan. Iedereen zei dat de weg supersuperslecht zou zijn met dooie honden, koeien en wat al niet meer maar dat viel hartstikke mee (als je al eerder n weg met onze camper heb bereden die eigenlijk alleen maar voor 4x4 geschikt is). We hebben maar 1 dooie koe, 2 dooie honden en 1 dood twijfelgeval (hond?ezel?)gezien en de gaten vielen hartstikke mee. Of we zijn natuurlijk eindelijk gat-bestendig gaan rijden na 2,5 week hehe. Maar goed, aangekomen bij n hostel wat ons sauna's, stoombaden, yoga en massages beloofde maar niets van dat al, yoga master was op vakantie, kneedvrouwtje was ook nie aanwezig nie en toen we naar de sauna's en stoombaden vroegen kregen we opgetrokken wenkbrauwen en spottende glimlachen als antwoord :s. Maarrr, al met al stonden we best want we hadden mooi uitzicht op zee, verse mosselen en crayfish werden versgevangen aangeboden door lokale mannetjes waardoor we de 2e avond n mega-mosselfestijn hadden en de hostelhulpjes hebben ons ook nog geholpen om n semi-ongeluk in scene te zetten zodat we n mooi verhaal om ons gat-in-dak-ongeluk zouden hebben, inclusief foto's. Helaas hebben we door deze manouvre nog n 2e gat in t dak veroorzaakt, maar deze zit in dezelfde hoek, dus dat kan gewoon bij t eerste verhaal zodat we er niet meer om hoeven te liegen :D We hadden nl. eigenlijk meteen toen t gebeurde t verhuurbedrijf moeten bellen maar we wilden toen ZO graag naar Kruger dat we geen zin hadden om helemaal te wachten op n niewe rijdende kijkdoos.Maar beter ook anders hadden we nu toe geweest aan onze 3e campert! En aangezien er nog steeds elke dag dingen kapot gaan zijn we beter af met 1 gammel-rammelbak dan 3 verschillende.
Want, even kijken, wat is err nog meer kapot gegaan...De stang waar de doucheslang aanhangt ligt nu op de grond. Deze diende namelijk als hou-vast toen Patty zich ging verstoppen voor de camping mevrouw zodat we minder hoefden te betalen en Linda opeens voor iets moest stoppen. de lamp boven t aanrecht is niet meer, en toen Mirjam deze wilde fixen door de lamp boven n bed open te schroeven om de tl-buizen te verwisselen deed de laatstgenoemde lamp opeens raar toen je de kraan openzette..De handrem is niet meer zo jofel, zelfs niet als je hm met 2 man aantrekt, de badkmaer stinkt elke dag meer en meer (ja, dat is mogelijk), nou dat 2e gat in t dak nis er dus bij, hier en daar onverklaarbare vlekken op bekleding, n onderdeel van de veiligheidsgordel steekt uit waar t niet hoort en we hebben er ook 2 passagiers bij die we zo nu en dan ook weer kwijt zijn. Bij mij sprong er n gekko uit n bundeltje kleren toen ik die opraapte en koos als 1e schuilplaats t stukje tussen t dashboard en t raam. Hij hield zich daar zo ongeveer n half uur lang schuil en n dag later zagen we hm weer terug in de badkamer (tenminste IEMAND die t daar langer dan 10 minuten uithoudt). En Patty had op n gegeven moment n rups geadopteerd maar die was ze al na 2 uur kwijt. We hebben overal in de camper al WANTED posters opgehangen maar tot zover heeft nog niemand gereageerd..
En voor zover is dat t wel geloof ik. Iedereen kan nog met elkaar door t zelfde gammele deurtje (waarvan het slot ook al 2 schroeven mist) en we zijn vol goede moed richting kaapstad aan het tuffen. Nouja, tuffen, meer aan t blasten want we zijn er, uiteraard, n beetje telaat achtergekomen dat we toch eigenlijk niet meer zoveel tijd hebben om met n OPGERUIMD en GEREPAREERD campertje op tijd bij de verhuurtoko in Kaapstad aan te komen. En dan komen er ook nog es 2 Katwijkers n beetje gezellig doen zodat je weer n dag langer ergens MOET blijven dus dat schiet allemaal niet erg op (neehoooooor, was hartstikke gezellig gasten, bedankt voor t lachen!)
Maar, zoals de hele tijd houden we vol, the force is with us (al weten we niet echt precies welke) en t einde is in zicht dus hey ho, let's go!

• 26 Maart 2011 - 14:00

Je Broer:

Heb keihard zitten lachen tijdens het lezen. Op de één of andere manier is de rups-adoptie nog het meest bizar.
    Ik vrees dat jullie niet meer zo vrolijk zijn bij het terugbrengen van de camper (hoe hoog is eigen.risico? Is er één "nalatigheidsclausule?) Maar TOT die tijd zeg ik: ga zo door!

• 27 Maart 2011 - 12:02

Elise:

Hahaha wat heb je dit weer lekker geschreven. Ben echt ook zo blij met je verhalen!!
    Ik hoop ook echt dat alles goed gaat met het inleveren van jullie camper... Wat je broer aangeeft is ook een feit. Na, het komt vast goed.

Lekker genieten nog ffies en doe voorzichtig. Zie je volgende week weer gelukkig.

Dikke kus