From the eastcoast to the westcoast.... - Reisverslag uit Whataroa, Nieuw Zeeland van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu From the eastcoast to the westcoast.... - Reisverslag uit Whataroa, Nieuw Zeeland van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

From the eastcoast to the westcoast....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

16 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Whataroa

vanochtend vroeg opgestaan om eerst n ontbijtje te scoren voordat het shuttlebusje me kwam ophalen 0om naar het station te gaan
Die busjes rijden door de ganse stad en zijn gratis dus da's perfect. Aangezien er om 6.45
nog niks open was behalve de McDonalds ben ik daar maar even n bakkie thee gaan halen. Helaas
was ik vergeten dat ze hier standaard overal melk indoen, xzat ik daar dus met een bak met warme
, waterige melk, en dara moest het theezakje nog in! Vage lui hier.,.maar goed, dat kon mijn
jopeie-de-poepie stemming uiteraard niet naar benee halen. Zo ook niet het aangezicht van de
de blikken bejaarden die waren opengetrokken om in de rij te staan om ook mee te gaan met die trein
..ik geloof dat de gemiddelde leeftijd 79 was, en dan heb ik (en nog n handjevol jongeren)
dat gemiddelde nog naar beneden gehaald!
Maar die reis was op en top genieten. Heel veel foto's gemaakt (accu was op het laatst leeg
haha!)maar die foto's zeggen nogeneens de helft denk ik, ws zijn ze voor jullie wat saai (bergen bergen en nog eens
bergen) maar als je het geheel ziet is het echt supervet! had de hele tijd n soort Lord of the Rings
gevoel, zag die Hobbits met hun harige voetjes al rondscharrelen tussen die bergtoppen.
Jammer dat er niet zoveel sneeuw was gevallen, dus veel toppen waren nog groen, maar ze waren
evengoed superkicke. Alleen toen we uit een tunnel kwamen (was n tunnel waar we 10 minuten
over deden om uit te komen!) was het weer totaal omgeslagen, regenachtig en superbewolkt. Schijnt
typisch Westcoast stylo te zijn. geeftniet, was even leuk. Op n gegeven moment reden we bijna
op dezelfde hoogte als dat de wolken dreven.
Op het eindpunt aangekomen nog n uurtje in het plaatsje rondgehobbeld, omdat ik moest wachten
op Pete, mn volgende adopterende slachtoffer. Is alweer n leukere gast dan de vorige, ff
wat jonger en meer mee te lachen en te praten dan de vorige. Het ritje naar hier (whataroa)
duurde iets van 2 uur, maar het was wel n coole rit. Hier is de omgeving weer n tikkie anders,
iets exotischer om het zo maar te noemen, meer bos en palmplantjes enzo. Hij woont hier met zn
vrouw en 2 kiddo's (1 van 9 en n ander van iets jonger geloof ik). En hier zijn nog 2 andere
Wwoof' ers, komen uit Groningen en Drenthe maar die gaan er geloof ik over n paar dagen vandoor.
Hier slaap ik in n soort schuur met 2 verdiepingen, zij boven ik beneden (thank god voor de oordoppen
dus!!), dus als ik ;s ochtends naar de wc moet moet ik even door de buitenlucht heen hahaha!
wordt nog wat dus. Zeer positief is dat ze vlakbij n gletsjer zitten, dus ik ga maar even n klein
hikingtripje ondernemen denk?
nu nog afwachten watvoor werk me hier staat te wachten...:-)

  • 16 Maart 2007 - 09:02

    De Das:

    dus je heb veel bergen gezien.dat is natuurlijk helemaal geweldig al die bergen.nou veel plecier bij je nieuwe gezin.
    dikke kus van de das

  • 16 Maart 2007 - 09:27

    Topper!:

    hey je bent lekker bezig meissie! leuk hoor!
    ik kan ook de pix niet openen, stom stom :(

  • 16 Maart 2007 - 10:15

    Iloooo:

    Blijft leuk, die enthousiaste verhaaltjes van je!
    Ik sluit me aan bij Inkie en Mirrie, ik kreeg ook een foutmelding bij de pica's....
    Ow en Inkie, blij dat alles goed afgelopen is met je fiets hihi! ;)

  • 16 Maart 2007 - 10:32

    Lex:

    leuk hoor....
    gelukkig hebben wij hier ook lekker weer!!
    echt terrasjes weer!
    maar bij jou zal het toch wel beter vertoeven zijn...
    greets.

  • 16 Maart 2007 - 13:04

    Inkie:

    zo zie je maar weer dat je niet moet proberen 'gezond' te doen bij de McDonalds. Een dikke burger is een prima start van de dag!

  • 16 Maart 2007 - 15:27

    Bettie:

    Leuk om te horen dat je t so naar je zin hebt Mariek en ook erg leuk om te lezen dat het goed met je gaat!!

  • 17 Maart 2007 - 05:59

    Elise:

    Zo ben weer eens vroeg wakker. Helaas niet van jouw heerlijke ochtend kreten!!!! Gelukkig heb ik wat te lezen. Heel veel plezier.

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Whataroa

Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 57
Totaal aantal bezoekers 67558

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 11 Juni 2014

Alaska!

22 December 2013 - 10 Januari 2014

op avontuur naar Indonesie!

16 November 2010 - 03 April 2011

Overwinteringstrip

05 Januari 2010 - 29 Maart 2010

Patty en Marieke op expeditie!

01 Juli 2008 - 04 November 2008

Mijn eerste reis

08 April 2010 - 30 November -0001

Roadtripje door Noorwegen

Landen bezocht: