heel apart... - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu heel apart... - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

heel apart...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

12 November 2007 | Verenigde Staten, Miami

In Nassau geehn internet connectie kunnen krijgen, dus vandaar de verlate berichten.

Maar, donderdag dus uit Nassau vertrokken en koers gezet naar Andros Island, het grootste eiland van de Bahama’s. In de boeken stond het beschreven als een paradijselijk eiland en de haven waar we heengingen zou commercieel zijn..Nou we kwamen aan en het zag eruit als n haveloze gettho, stuk of 3 scheepswrakken aan de kant, en de rest van het eiland al net zo! (z0nder scheepswrakken dan)Het enige coole aan die haven was dat het naar Captain Morgan vernoemd was (die gast van die lekkere rum en bekend piraat, ARRR ARRRRR!!) omdat ie daar zn schatten zou hebben begraven.

Ook stond het in de boekjes dat je er makkelijk n taxi kon krijgen naar het dichtsbijzijnde stadje Nicholstown, waar een heel goed restaurant zou zitten. Nou je raadt het al, geen taxi te bekennen! Gelukkig was er net een of andere local n boot aan het schilderen en de eigenaar zou zo terugkomen met verf en dan weer naar huis gaan, wat in dat Nicholstown stond, en daar zouden we wel mee mee kunnen rijden. Dus wij ingestapt bij die gast, en werden eerst gedropt bij een plek genaamd de Coconut Farm. Ik dacht nog, wat moeten we bij een kokospalmbomen plantage? Maar het scheen een plek te zijn met n paar vakantiewoningen aan zee waar hij gwerkt had en die we echt even moesten zien. Dus wij praatje maken met de eigenaar, biertje gedronken in de bar, maar toen wilden we toch echt naar dat restaurant. Nou we reden er langs, was dus een bouwval waar niemand zat! Ondertussen zat ik me echt af te vragen hoe oud dat boek wel niet was waar instond dat dit n paradijselijk eiland was want het was echt overal n zooitje. Voor de rest was er ook nergens n fatsoenlijke eettent (echt overall gekeken want die gast wilde geloof ik ALLES wel laten zien, inclusief een of andere louche bar waar we ECHT even in moesten lopen…??) dus weer terug naar de coconut farm. Daar aangekomen bleek er ook niks te eten voor ons te zijn dus werden we door de baas van die tent naar ander tentje gestuurd met de opdracht om naar n bepaald gerecht te vragen en kregen we zijn auto mee. Dat tentje was dus n soort van vierkant hokje waar n big momma stond te bakken&braden. Wel supergezellig, het duurde best wel lang eer het eten klaar was dus we hebben daar de tijd maar gedood met n slap taai praatje en bier drinkerij. Opeens zegt die big momma vrouw (Shirley) dat ze naar de wc moet, gaat ze gewoon naast dat hokje zitten! En jahoor, prompt komt er n auto aan en stappen er 2 mannen uit, precies voor dr neus! Dus hees ze snel dr broek op, zei hallo en vroeg wat ze wilden eten hahaha! Echt bizar.Wat nog suffer was was dat die ene man echt precies op de kerstman leek, compleet met rooie bretels! En kwamen ook meteen n horde kinderen aanstormen die “ Santa, Santa” riepen! Was wel ff lachen. Na n uur ofzo was eindelijk het eten klaar, was wel heel lekker (ja mag het na zolang wachten??!!) het heette “ conch” wat een soort grote zeeslak is ofzo. Ze had hm plat geslagen (stond n partij te rammen met n hamer op dat vlees!) en vermengd met pasta en mozzerella kaas..

Daarna WEER terug naar die Coconut Farm om de rekening te betalen. Kregen daar weer n ritje terug van n vrouwtje dat daar werkte naar de boot en dat was dus Andro eiland.

Vandaag (Vrijdag) naar Bimini eiland gekoersd en aangelegd bij Cat Cay, n mini eilandje, onderdeel van Bimini. Ze hebben hier maar 21 inwoners en " town" bestaat uit allemaal huisjes voor personeel dat voor die jachthaven werkt. echt maf man, maar wel heel mooi, allemaal weer in die pastelkleuren, jachthaven zelf ook heel netjes, mooi en chic. hoorde dat je gewoon 140 dollar betaalt om aan te meren!maar ja, als je geld zat hebt..

• 13 November 2007 - 00:15

Martine:

Ey chick!
    Ik schrok me dood toen we hoorden wat je nou weer uitgevreten hebt!!! Echt een actie voor jou :-)
    Anyway, zo te horen gaat t goed, je hebt wel de broek aan zo te lezen, zo hoort t!!! :D Duzz... Kom voorlopig maar niet terug, het is niet aan te raden hier momenteel, veel te koud nat en grijs, wou dat ik nog in indonesie zat...
    Nou chick, laat ze wat zien daar enneuh, rock on!!