terug van weggeweest - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu terug van weggeweest - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

terug van weggeweest

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

28 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Nelspruit

Hallo hallo, hier weer bericht en wel vanuit het noorden, zit nu in Nelspruit, ten noorden van Johannesburg en aan de rand van het Krugerpark.
heb Mozambique overleefd, was lache! Helaas niet gedoken omdat die cycloon maar niet wegging en mn oor nog steeds dicht zit, maar voor de rest wel erg genoten van de mooie en warme zee en het strand.'t Was n superklein dorpje en zat de eerstedagen daar dagen in n hostel waar iedereen zo'n beetje samenkwam dus ook hier weer lekker onder de locals gezeten. De laatste dag met wat bekenden n snorkeltripje gemaakt, niet erg veel gezien maar het wel was wel gezellig. Weer een ervaring rijker ook, werd getver op het laatste moment ff bruut gestoken door n bluebottle. Das n blauwe kwal met aardig wat tentakels waar n lading gif uitkomt wat als n jecko brandt! Ik was al aan het terugzwemmen naar de boot toen ik de eerste in mn nek voelde. dat ging nog wel maar toen kwam de rest van zn vriendjes en zaten mn armen en rug vol! Eerst brande het eerst gewoon ontiegelijk erg maar omdat die tentakels nog steeds aan me kleefde toen ik t water uitkwam, bleef t gif ook maar in mn kadaver gepompt worden. 2 man dus aan me plukken om die blauwe draden van me af te krijgen en ze keken al aardig bezorgd toen ik me opeens wel n beetje vaag begon te voelen. Vette verkrampingen in mn handen, vaag ademen, t gevoel is niet echt te omschrijven maar t was in ieder geval verre van fijn, voelde me echt ECHT niet goed! Na n kwartier zakte t nog niet weg dus zijn we weer teruggegaan (gelukkig was t toch al aan t einde van t tripje). Na 2 uur zakte het eindelijk n beetje en kon ik weer met n gerust hart aan de tipo tinto (supergoedkope lokale rum).
Na anderhalve week niksdoen maar besloten om weer es wat te gaan ondernemen dus ben donderdag weer richting ZA gegaan. Dit keer niet met een zuur busje maar met iemand die opgehaald werd door een vriend van haar om naar het Krugerpark te gaan. Alles goed en wel, waren op tijd vertrokken en al bijna halverwege toen ik toch maar even ging checken of ik wel mn paspoort had. AARRRGGHHH!!!!hij zat dus niet in het vakje in mn tas waar ie altijd inzit. Dikke stress meteen natuurlijk, alle mogelijkheden maar meteen besproken (kon wel over de grens gesmokkeld worden om dan in ZA naar de ambassade te gaan) voor het geval ik hm ook niet in mn andere tas zou vinden die ergens op n aanhangwagentje geplakt zat. Maarrrrr, zoals verwacht (nouja, verwacht) was alle paniek voor niks want om de een of andere vage reden had ik hm totaaaaal ergens anders gedaan. Eind goed al goed dus. Afgezet bij een of ander benzinestation net over de grens waar ik in totaal 3 rammelbusjes heb moeten nemen om op plaat van bestemming te komen; Nelspruit. Wel chill,zat net mn plannen te bespreken met de barman, hoe ik de Panorama route in Blyde Canyon River kon doen zonder auto, toen opeens n Nederlandse gast zei dat hij en n vriend van hm de volgende dag dat gingen doen. Hop, ook weer geregeld. Dat vandaag dus gedaan en de uitzichten waren VET! Echt ongelofelijk als je daar zo staat, je voelt je echt nietig!Supercool, was weer helemaal blij. Op de terugweg nog even langs n pannekoekenrestaurant gegaan (jaaa, n echte!) en zit nu weer in t hostel, te bekokstoven wat ik morgen es ga doen..

  • 28 Februari 2011 - 16:58

    Linda:

    Hay liefie!!

    Zo ik schrok wel ff van het kwallenbeet-verhaal.. maar gelukkig is het goed afgelopen en behoefde je niet opgenomen te worden in een of ander aftands ziekenhuisje!! Dus welcome back in South Africa!! Heb je ook al een idee waar wij jou gaan meeten??? Tot gauw!! Liefs XX

  • 28 Februari 2011 - 17:31

    Steef:

    Hey marieke,
    en heb je ff door Gods window gekeken?
    Ben je ook nog naar de mac mac poels geweest.?
    Ben net weer thui's. Gelijk weer een super weekend gehad, alleen het weer is echt klote.
    Nou spreek je laters
    xxx steef

  • 01 Maart 2011 - 10:08

    Topper!:

    hey daar
    wat een verhalen weer, hopelijk blijven mij die gruwelijke kwallen verhalen bespaard!
    man ik heb er zin in, moet mn koffertje euh backpack nog pakken, maar goed nu de housewarming achter de rug is (super gezellig maar ik heb je wel gemist, er heeft echt helemaal niemand wat laten liggen :( hoe saai! haha) heb ik alle tijd om mn spulletjes bijelkaar te sprokkelen!
    tot volgende week!

    x

  • 01 Maart 2011 - 11:59

    Dirkie:

    Aww!! Echt gaaf (en soms een beetje zielig)! Ik hoorde van mirrie dat ze aankomende maand naar afrika gaat samen met nog een paar dames.. Nu lees ik net linda der reaktie dus die vraag is al beantwoord! Nou ja, een hele fijne tijd nog iig!!
    Groetjes vanuit het regenachtige katwijk!

  • 01 Maart 2011 - 18:50

    Tigah:

    Lekker bezig ouwe Globetrottert. Geniet nog maar even lekker van je rust voordat die druktemaekers komen ;-)
    Have fun en tot latersz.

  • 04 Maart 2011 - 18:31

    Fabels :

    haha gebeten door een kwal enik ben er niet eens haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Nelspruit

Overwinteringstrip

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2011

Final destination bereikt; Kaapstad!

26 Maart 2011

Roadtrip

19 Maart 2011

braai,braai,braai

13 Maart 2011

op safari

03 Maart 2011

Graskop, pancake capital of SA
Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 67565

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 11 Juni 2014

Alaska!

22 December 2013 - 10 Januari 2014

op avontuur naar Indonesie!

16 November 2010 - 03 April 2011

Overwinteringstrip

05 Januari 2010 - 29 Maart 2010

Patty en Marieke op expeditie!

01 Juli 2008 - 04 November 2008

Mijn eerste reis

08 April 2010 - 30 November -0001

Roadtripje door Noorwegen

Landen bezocht: