n bussie, n bussie, n bussie zure .... - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu n bussie, n bussie, n bussie zure .... - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

n bussie, n bussie, n bussie zure ....

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

16 Februari 2011 | Mozambique, Maputo

Hier bericht uit t warme Mozambique!Vanuit Pretoria de bus genomen naar Maputo, de hoofdstad hier. Waaaaat n stinkstad joh, GGGGATVER!Gelukkig vertrok de shuttle naar Tofu de volgende ochtend vroeg dus hoefde ik er niet veel van mee te maken. Om half 6 weer in een of ander shuttlebusje gepropt die ons naar een of ander afgetrapt veldje/marktje bracht wat leek op n stuk lowlands op n maandagochtend na n weekend regen. Busje wat ons overnam zag er iets comfortabeler uit maarrrrrr dat zei natuurlijk niks! Deze werd net zo volgestampt tot zeker was dat iedereen ONcomfortabel zat hehehe. En de een na de andere stinkie stapte in dus het was n interessante 7-uurszit! Maar heb t gehaald en zit nu in Tofino in n hostel wat me aangeraden werd door locals uit Umzumbe maar er is geen kip haha!Heb daarom mooi n 2-persoonskamer voor mezelf voor de prijs van n dorm en kreeg ook nog korting omdat ik vooruitbetaalde dus vooruit, geen klagen. En Tofino is maar 10 minuutjes lopen van Tofu vandaan, t Bloemendaal van Mozambique (maar dan uiteraard kleiner en armer) dus spendeer daar mn tijd op strand of bij n backpackers waar 2 gasten zitten die ik ken uit de bus, wat uitkijkt op strand dus das wel relaxed :D Voor de rest zijn de stranden wit, de palmbomen door de zon beschenen en is het zeevoedsel goedkoop dus zit beeeeeest!voor ff dan hoor want behalve surfen, duiken en snorkelen is er niks te doen, en aangezien ik de eerste niet doe, en de 2e en 3e niet kunnen omdat het..tadaaaa....CYCLOONseizoen is moet ik wachten tot vrijdag tot de zee (hopelijk) weer normaal is. Duiken gaat ws. niet omdat mn oor op onverklaarbare wijze dicht zit. Denk dat t snot uit mn neus erheen is verhuist want is opeens wél open..Maarrrrr, voorlopig is t nog geen vrijdag dus we zien wel weer!

• 16 Februari 2011 - 13:30

Tinus:

foto's van een bountystrand?? Please? Schijnt wel een paar van de mooiste beaches te herbergen dat M'bique...

• 16 Februari 2011 - 13:32

DuikBroer:

als je nou regelmatig wat zeewater opsnorkelt, dat verdwijnt al die troep als sneeuw voor de zon uit al je interne buizenstelsels!! Werkt echt!

• 17 Februari 2011 - 08:36

Linda:

Fotooooooooo's!! Ik wil die mooie witte stranden wel eens zien!! Wel jammer dat het cycloon weer is... maar ach je moet alles een keer hebben meegemaakt, ja toch?! Ik hoop wel voor je dat die snot nu eindelijk eens je lichaam wil verlaten... want je loopt er nu te lang mee!! Dus veel beterschap toegewenst!! Liefs XXX

• 20 Februari 2011 - 05:21

Steef:

( En dan een Black fly's zonne bril uit de blubber trekken)