lang verhaal maar weinig inhoud hehehe - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu lang verhaal maar weinig inhoud hehehe - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

lang verhaal maar weinig inhoud hehehe

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

26 Januari 2010 | Ecuador, Quito

Holaaaaa!

Nou we hebben de jungle weer overleefd hoor!
Eerst 2 nachten in Quito gebleven met ons discipeltje Carol, wat erg gezellig was. De eerste avond het all you can eat avontuur natuurlijk, en de 2e dag hebben we een beetje rondgehobbeld, wat dingetjes geregeld, uiteraard ‘s middags gecocktaild bij WEER hetzelfde happy hour terras en ‘s avonds een kaasfondue restaurant gevonden! Serieus, ze bestaan dus, een tent met een menu kaart met 5 bladzijdes met verschillende kaasfondue’s met als dessert….chocoladefondue, ongeveer 10 verschillende soorten!
Walhalla dus, met als einde uiteraard het effect dat je ons naar ons hostel kon rollen, omdat we en tonnetje rond waren en ook niet meer normaal konden lopen vanwege de volheid. Maar goed, het was het waard :D
De volgende dag de bus naar Lago Agrio genomen, een of ander shithole waarvandaan we de dag erna zouden worden opgepikt. Een bustour van 6 uur in Zuid-Amerika klinkt erg crappy maar was superrelaxed. We hadden ieder een dubbele plaats voor onszelf, airco, grote ramen die je vollop uizicht gaven op de brute bergen en dalen van Ecuador, echt VET!
De backpackers bijbel (Lonely Planet) had ons gewaarschuwd dat Lago Agrio nou niet bepaald een oase was om te verblijven, maar toen we binnen kwamen rollen in ons tourbusje leek het wel mee te vallen. Veel winkels, drukke straten enz. Toen we echter de buurt aan het verkennen waren bleek het echt het gat te zijn waar we over gelezen hadden, winkels verkochten bijna alleen maar auto-onderdelen (??) en toen we ‘s avond voor onze dagelijkse shot pina colada op pad gingen bleek deze maar bij 1 tent te krijgen te zijn! Erg apart dus, maar goed, uiteindelijk dus wel gescoord.
De volgende ochtend hadden we netjes ruim op tijd onze wekkers gezet, helaas hadden we de voucher verkeerd gelezen en kwamen we alsnog telaat bij het ophaalpunt aan, waar we, na een kwartier ons afvragend waar iedereen was, erachter kwamen dat het ophaaltijdstip al een half uur was verstreken. Gelukkig hadden we een noodnummer gekregen van de reisorganisatie, die de bui ws. al had zien hangen toen we binnenkwamen ofzo, en kwam alles toch nog goed.
Weer 2 uur in n busje gezeten (met wederom mooie uitzichtjes uit de ramen) tot we bij het punt kwamen waar we met een kano warden opgehaald om dan echt de amazone in te gaan. We hadden nog even de angst dat de kano’s mijn belachelijk zware rugzak niet zouden trekken,aangezien het het droge seizoen is en het water in de rivier heel lag staat, maar dat viel alles mee. Onderweg wat aapjes en kaaimannen gezien, een toekan en wat andere gevederde vrinden en uiteindelijk na n uur of 3 aangekomen bij onze lodge, die superrelaxed is. Er is 1 hoofdgebouwtje waar tafels staan, de bar, de keuken en op de 2e verdieping een siesta gedeelte met hangmatten, en eromheen staan wat hutjes en 2 grotere hutten met meerdere verdiepingen waar wij dan slapen. Badkamer met uitizicht op het bos, dus als je n dike boemdaya zit te draaien heb je geen Oust nodig en heb je nog mooi uitzicht ook!
Na n uurtje relaxen met de kano naar een (bijna opgedroogd) meer gegaan, op wat piranha’s gevist en kaaimannen en boa’s gechecked. In het donker teruggevaren wat je het waren junglebook gevoel geeft omdat je overall sneaky rooie oogjes in het duister ziet opduiken. Het is zeker wat anders dan waar we vandaan kwamen, verwachte de eerste dag nog steeds leguanen en zeeleeuwen te spotten,maar dit is dus even total wat anders hehehe
Helemaal niet erg want ik heb voor de komende tien jaar wel weer genoeg van die laatste gezien, voor mij dus geen abonnementje Dolfinarium voor mn verjaardag mensen!

Qua groep is het elke dag weer anders omdat er steeds nieuwe mensen aankomen en weggaan, wat wel grappig is. Qua gids is het ff wat minder, aardige vent maar haalt er niet echt uit wat erin zit zeg maar. Of we zijn gewoon verwend met de ultra guide skills van CheChe (Galapagos-trip), wat heel goed kan. Maar goed, we hebben nog steeds lol, elke dag mooi weer, mooie natuur, en ‘s avonds drank dus life is still great!

Gisternacht een nachtwandelingetje gehad in het woud hier, wat erg grappig was aangezien we al aardig wat rode wijn naar binnen hadden laten lopen. Was erg blij met m’n longsleeve met capuchin die ik tot mn neus kon dichtritsen, want je weet maar nooit welk kamikaze gespuis er naar beneden of omhoog kan komen suizen. Het was erg, ERG WARREM maar geen meelifters in mn nek gekregen. Coole boomkikkertjes gezien, giftige dikke spinnen, en veel mieren die net als op tv broken gebladerte meedragen.
Overdag een brok gepeddeld over de (Cuyabeno)rivier, weer naar het opgedrooge meer waar we nu op jacht gingen naar anaconda’s en meer kaaimannen,maar op weg naar de hide outs van de slangen bleven we wel erg vaak erg lang en erg diep in de blubbah steken met onze sexy regenlaarzen, dus hebben we onze gids erop uitgestuurd om de boel te checken en gezegd dat ie maar n gil moest geven al ser wat te zien viel, want om nou 2x je laars te verliezen in de smurrie ging ons even te ver. Nouja, niks gezien en dus niks gemist.
Vandaag een uitstapje gemaakt naar een brok woud even verderop waar mr.guide on seen paar medicinale plantjes liet zien, ruiken en proeven. En nee, helaas, geen experimentele hallucinerende bladeren gevonden, alleen een goedje in onze mond genomen waar we witte tanden van zouden krijgen maar wat dus resulteerde in een blauwe tong en bijbehorende lijk-kleur tandjes. Geen fooi voor mr.guide dus!
Daarna naar een indianendorpje geweest,maar dat was niet echt noemenswaardig. Werd geterroriseerd door een of ander smeffig kind die zelfs nadat ik hr achterna had gezeten met een bezem niet wegbleef. AARRGGHH!!

Verder spelt Pets het klaar om nog erger te zijn dan ik met het kwijtraken van dingen, in 1 tripje met de bus dr kussen, laken en bikinibroekje kwijtgeraakt. Ik daarentegen ben nog maar 2 dingen kwijt, helaas wel attributen uit mn after-tas, namelijk mn Neophyte zweetbandje en mn petje GETVER! Mocht iemand op n feestje ergens nog n cool polszweetlapje tegenkomen, zou ik je misschien niet eeuwig maar wel heul HEUL lang en gemeend dankbaar zijn :D

zo, dit verhaal had ik in de lodge getikt op Carol´s laptop, vandaar de lengte hehe
ondertussen weer in Lago Agrio, hebben de middag gespendeerd met het drinken van bier in een karaokebar die eigenlijk dicht was maarwerd geopend omdat we met een van de guides waren van een andere lodge, (ja, vaag verhaal en nog vagere situaties:D) en gaan zo de nachtbus pakken naar Banos, volgende plek met volgende avonturen. Tot die tijd, hasta luego en toedeloe!

Ow, en trouwens bedankt iedereen voor de reacties, jullie genieten van ons verhaal, wij genieten van jullie opmerkingen
Hartstikke goed bezig dus van beide kanten, jatoch?

• 26 Januari 2010 - 08:12

Sokkie:

Hallo dames! Zo dat gaat jullie allemaal wel ff lekker af dan daar in the world of adventure!Leuk om te lezen. Als ik dat zo allemaal in m'n fantasie doos dou, en het hier al lezend op de bank voor me zie, lijkt het mij ook zeker wel geniaal om een keer mee te maken. Hier back in the hood valt hety allemaal wel mee met het site seeing. Het is hier aardig koud geweest (Dus dames weez geprezen met jullie WARMTE) heb 5 weken thuis gezeten. En als je dan denkt eindelijk weer lekker bezig te zijn en vol aan het werk, komt die tyfus kou weer ff om het hoekje kijken. Dus zit aldus weer thuis op de bank. Maar met de mooie verhalen uit Ecuador valt het wel te doen. Het is wel rustig hoor hier zonder de altijd zo levende gekte die jullie mee brengen. Zit veel thuis, en er word niet veel ondernomen. Het enigste wat we nog gezamelijk als vrienden onder elkaar gedaan hebben is afgelopen zaterdag wokken bij de goude muur, met als after een trip straid back to home(borring). Dus ja das wel jammer, maar ach enig licht puntje is aanstaande vrijdag. TADAaAaAaAaAaA, I Love Tekno met een K 2 jear anafurserie(of hoe je dat ook schrijft hehe). Dus ja daar verheug ik me wel op. En ja verders heb ik niet veel te klagen en leef ik als nog met de dag, en kijk naar wat komen gaat. Dus nou ja meid, ik hoop dat jullie nog een te gekke tijd te komen hebben daar geniet er van(JA HEHE wat tan). En wij kijen uit naar de "Next story of great adventures" by Mariek en Pat!!! PS:Stiekem missen we de altijd zo aanwezige dame wel hoor. En o ja ook nog PS: I will keep it in mind your request voor, een nieuw zweet bandje. Groetjes dikke kus Sokke

• 26 Januari 2010 - 08:17

Laura:

Weer een heerlijk verhaal ! En wat herkenbaar optijd je bed uit maar verkeerd gelezen haha !

dont forget the guide !!

• 26 Januari 2010 - 08:49

Linda:

Hay lekkere wijfies!
    Vollop genieten dus, helemaal top. Maar hoe vang je die piranya's nou eigenlijk, ik neem aan niet met een klein haakje met een bolletje brood er aan... Jammer dat jullie zo'n dikke adaconda hebben gemist, maar misschien laters, ja toch.. Ik ben af vandaag weer alleen wonend... Onze Sjaak wordt namelijk ook een Kattuker.. hij heeft een huissie op de tijmstraat... Jammer voor mij, geen drinkmaatje meer, maar wel super voor hem! Nou skatjes spreek jullie snel weer...want aangezien ik een miljoen weekenden achter elkaar moet werken, heb ik niet echt bijzondere verhalen te vertellen!! Liefs XXX

• 26 Januari 2010 - 09:48

Tines:

Hallow daar!!!!!
    alles lekker relaxst zo te horen....
    Nou mariek als jij thuis komt krijg jij van mij een zweet bandje hoor!!!! :D
    Heel veel plezier nog, klinkt allemaal nog piek fijn daaro!!!
    Laterrrrr en een dikke kus john en martine

• 26 Januari 2010 - 18:40

Anniej:

haha wat een heerlijk verhaal weer om te lezen :P
    wat heb jij toch met kinderen marieke haha..
    geniet maar lekker van de warmte daar.. hier is het -5 brrr

• 27 Januari 2010 - 11:00

Ilooooo:

Wat een avontuurtjes beleven jullie daar! Super om te lezen!
    Had ik nou al verteld dat Niels en ik een leuk reisje naar Afrika hadden gespot op de vakantiebeurs?? (ben een beetje warrig de laatste tijd, ben me namelijk al mentaal aan het voorbereiden op carnaval....amaiiiii!)

Anyway, have fun dametjes!
    xxxxxxxxxx

• 27 Januari 2010 - 16:20

Leonie:

Doen jullie goed daar!! Heerlijk op expeditie door de jungel!! Ben benieuwd naar de foto's!
    Maar las op hyves dat t bij jullie ook kouder is?! Nou de enige warmte die wij mee gekregen hebben waren de tropische tempraturen in de Hemkade met partyraiser vs beter kom je niet! Lkkr feessie,alleen jammer van de hitte!!
    We wachten weer in spanning op t volgende avonturen!!Kus voor jou en patty!
    Liefs jeroen en leo

• 27 Januari 2010 - 19:49

Petra:

zit al sinds een van de eerste verhalen met dat liedje in m'n hoofd!
    echt de hele dag!

'if you like pina colada"

geeft niks want ik vind dat wel een lekker nummertje! krijg ik toch een heel iets klein beetje jullie vakantiegevoel mee!

drink er nog 1tje voor me!

• 01 Februari 2010 - 22:10

Broermans:

Zit hier hardop te lachen om je avonturen in de avonduren, zus-meisje!
    Had je trouwens mijn behulpzame mailtje nog gezien voor feuteus upleuden?
    Ik ga snel naar de volgende (ok - loop een beetje achter)