Final destination..Chili! - Reisverslag uit Puerto Montt, Chili van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu Final destination..Chili! - Reisverslag uit Puerto Montt, Chili van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

Final destination..Chili!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

22 Maart 2010 | Chili, Puerto Montt

Maar laat ik weer even verder gaan in chronologische volgorde. Het couchsurfen in Mendoza was wel ok, alleen was die gast op het laatst echt IRRITANT! we kwamen de hele tijd niet van hm af, wilde de hele tijd dingen met ons doen (qua touren enzo he?!) en hield ons aan de praat met van alles en nog wat, zelfs toen ie ons afzetten bij het busstation deden we er n kwartier over om uit de auto te komen. Goed bedoeld allemaal maar soms erg vaag en niet echt gewaardeerd. Maar goed, Mendoza was voor de rest wederom n cool en gezellig stadje dus geen klachten! Op naar Bariloche, waar ons wat meer natuur en uitzichten stonden te wachten, en die kregen we, zelfs zonder er wat voor te hoeven doen behalve te zitten. Vanuit ons hostel, wat in een flatgebouw op de 10e verdieping zat, hadden we een belachelijk mooi uitzicht over het meer en de kustlijn met bergen en eilandjes ervoor. Voor de rest scheen het zonnetje lekker dus hebben we meteen wat boodschapen gedaan en de namiddag weggeborreld en wat contactjes gelegd om uit te gaan die avond. Dat is allemaal weer erg goedgekomen, was zo lam dat ik niet meer normaal kon lopen en iemand me op zn rug heeft moeten nemen omdat het allemaal wel erg lang duurde. Gelukkig was ie brandweerman en dus wel wat gewend. Alleen n beetje lullig dat ie zn enkel n paar weken daarvoor had gebroken...

Aangezien de avonden hier erg gezellig waren hebben we overdag niet veel gedaan behalve wat makkelijke, niet al te actieve sight-see dingen, zoals wat stoeltjesliften genomen naar uitzichtpunten, die echt super-SUPERmooi waren (zie foto´s op facebook)dus we voelden ons niet al te slecht over onze status elke dag. Het stadje zelf was ook heel grappig, een soort klein Oostenrijk met superveel chocolade winkels, fondue restaurants, ski-hostels en Fachwerkhuisjes.

Daar ook nog St. Patricksday meegekregen, wat erg gezellig was. De hele avond overal Ierse muziek, groen geschminkte mensen en zelfs groen bier (het is nl. een Iers feest).
De dag erna de bus gepakt naar Puerto Montt, n soort Chileens Scheveningen waarvandaan we de boot gaan pakken naar het zuiden van Chili, naar een park dat Torres del Pain heet en NOG mooier is dan wat we al gezien hebben dus ben erg benieuwd, het schijnt nl. ook erg koud te zijn
Trouwens nog niks meegemaakt of gezien van de aardbevingen hier, maar we zitten dan ook al aardig in het zuiden, en het was meer in het midden van het land. Maar goed, still keeping our fingers crossed!

• 22 Maart 2010 - 18:51

Linda:

Hay meiden!! Wederom heerlijk om te lezen dat jullie het nog steeds zo naar je zin hebben en nog steeds vrij actief aan het reizen zijn, helemaal top! Ik vlieg morgen om 9.30u naar Brazilie, dus zal helaas niet bij jullie thuiskomst aanwezig zijn.. maar ik zal er zeker 1 drinken op jullie in de warme zon!! En ik spreek en zie jullie in ieder geval na 15 april weer!! Liefs XXX

• 22 Maart 2010 - 20:29

Dirkie:

Nou , je gaat de plekken daar al vergelijken met scheveningen.. Neem anders ook ff een foto van de witte kerk (mocht je die tegen komen!!)
    :-)
    Geniet van jullie laatste daagjes meiden!!

tot snel.. (of je't nou wil of niet)

• 23 Maart 2010 - 08:08

Mam:

jij te dronken? het zal toch niet waar zijn,dat ben je nooit.

• 23 Maart 2010 - 20:19

Broer:

Welaen, toch Chili te pakken - heel goed!

Net wat feuteus bekeken en er zitten wel wat geweldige tussen! Hopelijk heb je alles nog op originele camera-size zodat je ze eens lekker kunt afdrukken op groot formaat.

Wanneer landen jullie ookalweer???

• 24 Maart 2010 - 05:41

Bettie:

K heb medelijden met die brandweerman.....