Heelhuids gered! - Reisverslag uit Warner Beach, Zuid-Afrika van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu Heelhuids gered! - Reisverslag uit Warner Beach, Zuid-Afrika van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

Heelhuids gered!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

18 November 2010 | Zuid-Afrika, Warner Beach

Gisteren heelhuids maar in de regen (AARRGGHH!!) aangekomen bij het hostel. Wat echt een mooie plek is! Het zijn 2 gebouwen die bij elkaar horen met palmbomen, stukken tuin, zwembaden omringd door rotsen en uitzicht op zee, helemaal top dus, ware het niet dat het n beetje smefweer was dan. Zodra ik mn nieuwe camera heb uitgevogeld zal ik uiteraard voor wat beeldmateriaal zorgen. Maar dat kan dus nog ff duren ;-)
Het seizoen is hier duidelijk nog niet echt in gang want op mij na waren er gister alleen nog 2 andere Nederlanders en n stel uit Pretoria (ook Z-Afrika). Maarrr, dat mocht de pret niet drukken, nadat ik mn spullen had gedumpt en wat kleine boodschappen had gedaan de avond gezellig borrelend doorgebracht met ze en voor de volgende dag afgesproken dat ik met die 2 andere landgenootjes naar een groot shoppingmall hier in de buurt zou gaan.
Ik had nog het edele voornemen om 's ochtends op tijd op te staan en de buurt te verkennen, maar ik heb me geloof ik wel 6x omgedraaid (viel toch meer slaap in te halen dan ik dacht hehe)voordat ik om elf uur toch maar es besloot mn warme nestje te verlaten. Spullen gepakt en de ubersteile straat hiernaast afgelopen naar de main road om daar n lokaal busje aan te houden naar t shoppingcenter. Dat is wel n relaxed systeem trouwens, er rijden de hele tijd van die mini-vans rond, de meesten particulier, die je gewoon aan kan houden en die je geloof ik overal wel kunnen droppen. Als je geluk hebt zit je met zn 15en in zo'n ding, als t minder meezit zoals op de terugweg met zn 21en. En als je denkt dat er echt geen plek meer is naast zo'n big mama, we-eh, alles past!
In het shopping center n beetje rondgebanjerd, slippers (nog steeds de ultimate Reef Stash slippers niet kunnen vinden dus eindelijk ook maar de overstap gemaakt naar de Havanaias) en n boek gehaald, naar de film geweest en op advies van Steef n gerecht gehaad wat bunny-chow heet, n uitgehold stuk witbrood met daarin n soort curry, idd goeie meuk el O Steve-o!
Ja en voor de rest eigenlijk weinig nog beleefd, sorry mensen! Geen leeuwen die me hier voor de deur opwachten en als je 's nachts in het donker gewoon binnen de muren blijft hoef je niks te vrezen (dat advies blijf ik ook netjes opvolgen want de verhalen die je hoort over mensen die dat niet doen zijn niet al te fris)
Morgenochtend begin ik om 7 uur met mn eerste werkdag, dus ben benieuwd :D

  • 18 November 2010 - 19:04

    Willeke:

    hey lekker zeg dat je daar zit,
    beter als hierzo!
    maarre ben je daar alleen heen gegaan dan??

  • 18 November 2010 - 21:44

    Leo & Jeroen:

    Sizzer goed te lezen dat je t weer gered heb!! Nou ja ondanks de regen moet je t vast warmer hebben dan hier!!!
    Werkse morgen!!!
    xies

  • 19 November 2010 - 06:31

    Topper!:

    ahhh Marieke op de havaianas!
    dat we dat nog mee maken, toch wel zwarte he neem ik aan ;)

    Werkse

    x Miriam

  • 19 November 2010 - 09:56

    Annemiek:

    Wederom jaloers......maar laat ons vooral veel meegenieten door je reisverhalen. Dan voelt het toch een beetje of we zelf op reis zijn.


  • 19 November 2010 - 15:59

    Linda:

    Hay wijfie!! Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen... en dat de plek er ook mooi uitziet, als nu het weer ook meegaat werken dan kan het alleen maar beter worden, ja toch?! En zo lang je 's nachts tussen de muren blijft kan je de hele wereld aan! Ben trouwens wel benieuwd naar de sensatie verhalen over wat er gebeurd als je toch buiten de muren gaat... Nou in ieder geval veel plezier met werken morgen en ik hoop dat het zonnetje snel zal gaan schijnen!! Groetjes ook aan de moriaantjes!!

    Liefs XX

  • 22 November 2010 - 16:14

    Elise:

    Blij te horen dat je er bent waif!
    Ik ben benieuwd naar alles wat je weer eens gaat beleven.
    Hier gaat het donderdag sneeuwen dus das ook niet al te best hoor.
    Zal binnenkort die pens van me mailen ;-)

    Veel plezier

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Warner Beach

Overwinteringstrip

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2011

Final destination bereikt; Kaapstad!

26 Maart 2011

Roadtrip

19 Maart 2011

braai,braai,braai

13 Maart 2011

op safari

03 Maart 2011

Graskop, pancake capital of SA
Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 67653

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 11 Juni 2014

Alaska!

22 December 2013 - 10 Januari 2014

op avontuur naar Indonesie!

16 November 2010 - 03 April 2011

Overwinteringstrip

05 Januari 2010 - 29 Maart 2010

Patty en Marieke op expeditie!

01 Juli 2008 - 04 November 2008

Mijn eerste reis

08 April 2010 - 30 November -0001

Roadtripje door Noorwegen

Landen bezocht: