teken van leven voor de achterblijvers - Reisverslag uit Warner Beach, Zuid-Afrika van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu teken van leven voor de achterblijvers - Reisverslag uit Warner Beach, Zuid-Afrika van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

teken van leven voor de achterblijvers

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

23 November 2010 | Zuid-Afrika, Warner Beach

Ben ik weer, en nog steeds heelhuids, alive & kicking :D
Hier nog steeds rustig, qua mensen EN werk. Van t weekend was er aardig wat volk en weet ook meteen wat me te wachten staat in december als alle locals vrij zijn. Hoorde dus dat dat volkje zo'n beetje the scum of the earth is, en dat komt dan van een local zelf hehe. Schijnt dat hun cultuur sowieso hard pratend is (omdat zacht praten als onbeleefd wordt beschouwd) en in de decembermaand is het alleen maar zuipen, zuipen zuipen. Valt op zich natuurlijk lekker in het straatje maar heb het donkerbruine tot zwarte gevoel dat erin meegaan toch heul HEUL wat anders is dan erin werkzaam zijn:P Hoorde ook al verhalen van m'n voormalige drinkpartners Alex en John (dat stel uit Pretoria wat er al was toen ik hier aankwam) dat ik vooral het zwembad in de gaten moest houden, om allerlei uiteenlopende redenen. Gaat wat worden dus haha! Nahjaaa, we zien t wel weer. Tot nu toe gaat mn verblijfje er hier aardig chill aan toe. 't Is, zoals ik al zei, nog erg rustig, ze zijn hier nog steeds bezig met kleine verbouwinkjes, opruim-en ordenwerkzaamheden dus tot vandaag heeft t werken voor mij ingehouden dat ik ze daarbij hier en daar help en lijstjes aan het maken ben van van alles en nog wat.
Heb nu een kamer in het "rustige" huis maar ga zodra de zooi uit de andere kameris geruimd verhuizen naar m'n vaste verblijf, eentje in het midden van de 2 gebouwen. Weet niet of dat op lange termijn n verbetering gaat zijn maar het scheelt in ieder geval het heen en weer gehobbel naar van alles schelen want deze kamer zit naast de badkamer en keuken EN is dichterbij het "gezellige" gedeelte. Plus dat ik van de week half doorgedraaid wakker werd van een of andere k#* vogel die,pal naast mn raam, niks anders wist te fluiten dan een melodietje van 2 tonen en dat lekker consequent in mn slaap, wakker-wordt-tijd en rest van de dag volhield. Hoop dus niet dat dat kreng het in zn kraaloogkop krijgt om mee te verhuizen.
Mensjes die hier werken zijn aardig, alhoewel je met de helft van het personeel niet echt contact hebt want dat zijn werk-en schoonmaaklui en die zijn niet zo sociaal. Bazin Romy is wel aardig, maar daar komt niet echt veel vanaf maar ja, die is dan ook Duits dus daar kan ze ook niks aan doen. Al bedenk ik me nu dat dat natuurlijk wel erg makkelijk is...D'r man, vriend, partner of whatever is wel n grappig mannetje waar je wel mee kan lachen. Hoe die relatie tussen hun zit moet ik nog even zien uit te vogelen, er loopt wel n kind van in ieder geval 1 van hun rond maar dat is dan ook meteen t enige verband tussen hun wat er te zijn valt. Interessant...Maar goed, er wordt, net als thuis, goed voor me gezorgd hier. Krijg, als ik overdag heb gewerkt, 's avonds mn maaltje voor in de ping, en als ik 's avonds aan het werk ben ook. En t goed gevoede Mariekie is al t halve werk natuurlijk! Moet alleen hier wel elke x mn eigen afwas doen, oja en de rest van mn boodschapjes, even wat anders maar heb daardoor wel n beter gevulde koelkast dan normaal wat dan ook wel weer n gevoel van rijkdom geeft hehe
Voor de rest uitgevonden dat qua tourtjes enzo ik beter kan wachten tot ik hier straks helemaal klaar ben met werken en aan het echte rondbanjeren kan beginnen want anders loopt t aardig in de (onnodige)kosten omdat ik dan de hele tijd heen en weer aan het reizen ben. Dusss, wederom sorry, het zal voorlopig nog even rustig blijven aan dit front!
Wat wel in de planning staat is een Rammstein concert in Johannesburg half februari waar ik, als alles volgens plan loopt, samen met Alex en John heenga die daar wonen. Ticket is letterlijk & figuurlijk in ieder geval in tha pocket dus zit stiekem al te woeperen!
Plus dat ik mezelf, omdat ik met mn 30e verjaardag niet thuisben, toch wel een bruut cadeau verschuldigd ben en daarom op mn verjaardag van plan ben om met mn duikbrevet te beginnen bij Aliwal Shoal, een duiklocatie die a la Jacques Cousteau in de top 10 van de wereld staat (sorry, moet er ff mee patsen:p ). Dat ligt zo ongeveer naast de deur, kan er op de fiets heen dus vooruit! Ben benieuwd, hoop niet dat ik op mn verjaardag door rondzwemmend gespuis aan gort wordt geknabbeld waarna er uiteindelijk wordt gedacht van "neh, smaakt toch niet zo"..
Ow, trouwens, mocht er iemand zijn die t idee had om iets deze kant op te sturen, n lekker toeristisch kaeretje van good old Kattuk ofzo,of n flyer van t ien of ander (al ben ik er niet bij om de boel onder te sproeien :D ) doe asjeblieft want ik ben mn Hollandse klompjes enz. vergeten in te pakken dus kan mn soon-to-be kamer niet pimpen!
Nou dit was t dan wel weer, ik ga even verder met mn burgerlijke bakkie thee op de bank voor de tv met De Wereld Draait door.Jaja, nog ff en ik kan mn GTST-verslaving weer oppakken!
WOEPWOEP!

  • 23 November 2010 - 22:34

    Linda:

    Hay kanjer!!

    Ik heb me kapot gelachen om je irritante vogel verhaal, heerlijk!! Ben wel benieuwd wat je allemaal te wachten staat met vele bezopen locals om je heen; pas maar goed op jezelf!! Je verjaardagskado vind ik een super goed idee... dan kunnen we lekker duiken in maart.. super!! In ieder geval heel veel plezier daar.. en doe je best met het bespioneren van de familie + kind.. ben benieuwd hoe de banden lopen haha.. zij zal vast bezwangerd zijn en daarom zijn ze nu nog samen, maar de liefde is al lang geleden uitgeblust!!

    Liefs Linda XX

  • 23 November 2010 - 22:41

    Bettie:

    Hahaha die Linda met d'r bespioneren!! Doos!

    Nou Mariekje, klinkt weer erg leuk allemaal, echt wat voor jou, de hele maand december zuipen!!

    Zal ik anders die leuke foto van Wil, jou en mij ophalen bij jouw thuis, kan je die op je kamer hangen!! ;-)

    xx

  • 24 November 2010 - 08:03

    Topper!:

    hey daar!
    Geen GTST op de tv, nou het is reuze spannend hoor! gisteren eindigden de aflevering ermee dat rutger (dood?!?) op de vloer ligt en dat charlie na een nachtje doorhalen daar in huis wakker werd en geen idee heeft hie ze daar gekomen is.....
    Nog even spannend wie de dader is dus, als hij uberhaupt al dood is.... ;)
    keep you posted en zal eens kijken wat voor nederlandse rotzooi ik in de kast heb! :)
    vakantie aanvraag is ingediend!

    kuzzzzzzzzzzzzzzzz

  • 24 November 2010 - 08:23

    Carin:

    Morning dame... zal wel in de familie zitten maar ook ik vond je vogel verhaal erg vermakelijk... hehe :)

    al met doe je het best goed toch.. lekker rustig aan en elke dag een lekker maaltje, komt best goed voor je..
    doe maar rustig aan daar voor een tijdje, spaar je energie maar voor ons... :D

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Warner Beach

Overwinteringstrip

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2011

Final destination bereikt; Kaapstad!

26 Maart 2011

Roadtrip

19 Maart 2011

braai,braai,braai

13 Maart 2011

op safari

03 Maart 2011

Graskop, pancake capital of SA
Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 67675

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 11 Juni 2014

Alaska!

22 December 2013 - 10 Januari 2014

op avontuur naar Indonesie!

16 November 2010 - 03 April 2011

Overwinteringstrip

05 Januari 2010 - 29 Maart 2010

Patty en Marieke op expeditie!

01 Juli 2008 - 04 November 2008

Mijn eerste reis

08 April 2010 - 30 November -0001

Roadtripje door Noorwegen

Landen bezocht: