heeeeere fishy fishy! - Reisverslag uit Warner Beach, Zuid-Afrika van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu heeeeere fishy fishy! - Reisverslag uit Warner Beach, Zuid-Afrika van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

heeeeere fishy fishy!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

05 December 2010 | Zuid-Afrika, Warner Beach

Haidieho daar in t Syberische Nederland!Allemaal nog in ongedeerde staat?
Hier alles goed, kan met trots en blijheid melden dat ik vandaag mn eerste duik x-ervaring heb opgedaan en het was VET!Damn, ik heb altijd gedacht dat ik het freaky zou vinden omdat er van alle kanten wat op je af kan komen maar ik heb echt alleen maar zitten woeperen!Het is echt cool dat je alle onderwaternatuur op deze manier van alle kanten kan bekijken en het ziet er allemaal zooo vaag uit, al die vormpjes en kleuren, echt ubercool, hoihoihoi!Tijdens de eerste duik zwom er n vis die net zo groot is als mn romp, alleen dikker en die ons allemaal even uit kwam checken. Vooral n vent die rondzwom met een hele grote camera, daar bleef ie ondersteboven echt n paar minuten voor hangen, supervaag om te zien haha! Verder niet veel bijzonders gezien, ben toen met de Galapagos Eilanden denk verpest hehe. n grote waterschildpad, 2 haaien, n mureen (zo'n slangachtig ding)en natuurlijk heel veel verschillende scholen fishyfishies. Eigenlijk allemaal dingen die ik in dat aquariumpark had gezien, alleen nu zwom ik er tussenin, wat n 100x cooler maakte. Er waren ook nog wat walvishaaien in de buurt van de kust maar die hebben we helaas niet kunnen localiseren op de weg terug, had natuurlijk anders helemaal vet geweest hehe. Weet niet hoe jullie Sinterklaasviering was maar ben aardig tevree met de mijne hier! Nog 2 duiken, die ik hopelijk op mn verjaardag kan maken en dan heb ik mn eerste duikdiploma binnen :D
Wel n raar gevoel hoor, dat jullie met Sinterklaas bezig zijn en in de focking kou zitten, en ik hier met dit bezig ben en tussen de palmen zit. Zal wat worden met mn verjaardag, kerst en oud&nieuw, weer n hele nwe ervaring hehe
Trouwens tijdens mn eerste duik meteen n zuurstoffles van n ander tegen mn hoofd gehad met het in t water gaan, deed pijn! Ik d8 nog, damnit, het blijft wel erg lang zeer doen :s tot ik er, eenmaal teruggekomen, achter kwam dat t dus n wondje is geworden en mn haar hard geworden was van t bloed!Met t douchen deed t bizar zeer joh, dus zal wel niet zo'n oppervlakkig wondje zijn.Gelukkig zit t binnen de haargrens dus geen "neusachtige littekens" hehe. Verder loop ik nu al bijna n week met n blauwe plek ter grote van 2 goeie duimen dus dat gehalte wordt goed hoog gehouden :D
Vanaf morgen verander ik trouwens van locatie, wordt opgehaald door mn nwe baas en ga werken in Mantis & Moon, n hostel in Umzumbe, n plaatsje 40 minuten verderop. Was n backpackers' waar ik sowieso al wilde kijken als ik straks met de gezusters De Vreugd ga rondbanjeren en die man die me belde klonk heel relaxed (terwijl ie toch Duits is ;-) dus hopelijk wordt dit n positieve wending in t hele reisverhaal :D. Ga er alleen niks verdienen behalve kost en inwoning maar hij zei over de telefoon dat er misschien nog wel gepraat kon worden dus ga in ieder geval vragen of er dan n vergoeding in de vorm van bier gegeven kan worden, aangezien dat mn enige andere onkosten zullen zijn (hier moest ik ook voor mn eigen ontbijt en lunch zorgen).
Voor de rest vanaf mn ontslag aardig vermaakt met n goeie dag strand en de gasten hier.Was wel gezellig de afgelopen 3 dagen.
Eerst kwamen er 2 Nederlandse gasten die ergens in Johannesburg stage lopen voor n nachtje, n paar uurtjes slap taaien& stom lachen na t ontwaken uit n powernap op de "stoep" van mn hutje. En eergister zijn er 2 gasten uit n andere provincie aangekomen die alleen maar willen zuipen elke avond dus das ook wel entertaining. n Avondje met hun en n gozer die hier zit voor zn werk in de buurt meegeweest naar een of andere tent maar aangezien ik al lam was toen we weggingen en ik de volgende ochtend om half 8 hier werd opgehaald voor mn duikcursus had ik t niet zo laatgemaakt maar hoorde dat die 2 knetterlam waren, die ene zo erg dat ie niks meer snapte en kwaad (reden onbekend)weg was gelopen uit die tent en d8 dat die "werkende"gozer hm wilde verkrachten toen die hm achterna kwam hahaha!
Nou en dat was t wel geloof ik. Iedereen succes met t overleven van de vroegbegonnen winter en tot laterz!
xxx

  • 05 December 2010 - 20:00

    Iloooo:

    Gaaaaf man, duiken!! Wij hebben in Kenia gesnorkeld bij Wasini Island en het was gewoon net of ik in een disney 3d film zwom!! Echt fantastisch! Ook met schildpadje...
    En bij ons aan het strand was ook vlak achter het rif een walvishaai gespot. Kan me voorstellen dat dat een onwijze kick geeft als die ineens voorbij dobbert als je aan het duiken bent!
    Maareuh....heel eerlijk gezegd stiekem ook doodeng....ondanks het feit dattie geen carnivoortje is....

    Ik ga voor je duimen dat je op je verjaardag je diploma haalt meissie!
    Zet hem op!!

  • 06 December 2010 - 07:47

    Topper:

    Hey daar,
    Ik zat de afgelopen week niet in het Syberische Nederland maar in het Syberische Praag!
    Na een gezellig weekendje Praag, lekker cultureel bezig geweest maar ook aan de zuip geweest, zouden we maandag terugvliegn, maar nadat onze vlucht 2x geannuleerd werd konden we eindelijk donderdagavond terugvliegen nr Nederland! Zucht steun, leuk om langer in Praag te blijven maar niet op deze manier...
    Maar goed ik was gelukkig op tijd voor de Sinterklaasviering bij onze Flexe Lex!
    Het was weer als van ouds gezellig, alhoewel we misten natuurlijk 2 van onze toppers! :(
    Rustig aan he! En dat duiken is idd helemaal top!! Maar goed dat die haaien geen mensen eet, want dat was lekker met je bebloede koppie :(

  • 06 December 2010 - 09:12

    Carin:

    Nouu, klinkt weer allemaal fantastisch! zooo,ik heb er zin in joh!! van de week eerst maar eens even die tickets boeken..... heb er zin in !!

  • 07 December 2010 - 07:55

    Elise:

    Sinterklaas was errug leuk maar ik heb je uiteraard gemist. Linda was er ook niet dus..... het volume viel deze keer erg mee :-)
    Duiken is inderdaad super gaaf. Is een totaal andere wereld. Lekker van genieten. Je hebt het verdiend. Dat diploma haal je wel. Dat weet ik zeker.

    XXX

  • 07 December 2010 - 09:02

    Linda:

    Hey meissie!!

    Heerlijk he, duiken, ik vind het ook helemaal geweldig!! Inderdaad wel raar om te lezen dat jij je in subtropische omgevingen bevind, terwijl wij hier letterlijk van de straat af vriezen.. Vandaag onwijze verkeerschaos vanwege ijzel op de A4 en A7.. precies weer mijn weg naar den haag natuurlijk, net nu ik mijn kerstboom wil gaan halen.. zal een leuk avontuur worden op de weg, maar die kerstboom zal er komen!! Verder nog spannend nieuws over Katwijk.. we zijn uitgebreid op het landelijk nieuws geweest, met uiteraard een paar karakteristieke Katwijkers die geinterviewd werden... betreffende een kabel die via Katwijk onder water helemaal naar Amerika loopt om zo terroristische aanslagen e.d. te kunnen traceren.. My god! Nu is Katwijk wellicht een doelwit geworden voor een terroristische aanslag?! Maar de burgemeester van Katwijk vond het allemaal wel mee vallen.. en was niet bang hahha.
    Nou verder m'n engelse toets weer niet gehaald!!!!!!!! Klote zooi, wel al mijn cijfers met een halve punt verhoogd.. dus ik heb nu allemaal 7,5en en een 6,5 en dat moet een 7 worden.. Ik wilde aanstaande zaterdag voor een re gaan maar dat zit vol, dus 22 januari ben ik weer de gelukkige en dan zullen we maar zeggen 3x is scheepsrecht!!

    Liefs XXX

  • 10 December 2010 - 10:23

    Marjon:

    Hallo Marieke,

    Superleuk om je avonturen te volgen. Vanuit Sassenheim wensen we je alvast een hele fijne verjaardag morgen! We zullen een borrel op je drinken.

    Groeten Akzo Nobel Color Marketing

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Warner Beach

Overwinteringstrip

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2011

Final destination bereikt; Kaapstad!

26 Maart 2011

Roadtrip

19 Maart 2011

braai,braai,braai

13 Maart 2011

op safari

03 Maart 2011

Graskop, pancake capital of SA
Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 67637

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 11 Juni 2014

Alaska!

22 December 2013 - 10 Januari 2014

op avontuur naar Indonesie!

16 November 2010 - 03 April 2011

Overwinteringstrip

05 Januari 2010 - 29 Maart 2010

Patty en Marieke op expeditie!

01 Juli 2008 - 04 November 2008

Mijn eerste reis

08 April 2010 - 30 November -0001

Roadtripje door Noorwegen

Landen bezocht: