Er was er 1 jarig, hoera hoera! - Reisverslag uit Umzumbe, Zuid-Afrika van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu Er was er 1 jarig, hoera hoera! - Reisverslag uit Umzumbe, Zuid-Afrika van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

Er was er 1 jarig, hoera hoera!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

11 December 2010 | Zuid-Afrika, Umzumbe

Ben ik weer even met t vervolg van gister. M'n verjaardag hier niet bruut gevierd ofzo hoor. Werd de hele dag door wel door iedereen gefeliciteerd dus voelde me wel jarig :D (gelukkig!).Begon 's ochtends al grappig, werd weer es belachelijk vroeg wakker en ging even naar buiten om naar de wc te gaan en hoorde muziek en gepraat, wat raar is aangezien de bar, waar de muziek vandaan kwam, 's ochtends toch echt dicht is. Ik ging dus even kijken, verantwoordelijk als ik ben (mwuhahahaha!) en trof daar 3 gasten in de jaccuzi aan die 's nachts terug waren gekomen van een avondje stappen in de buurt.Kachellam natuurlijk, en aangezien de sluiter van die avond er op t moment dat ik naar bed ging, nog erger aan toe was dan zij, was ie vergeten t gedeelte van de bar waar de computer met muziek staat, te vergrendelen. Dus ja, dan krijg je dit soort dingen hehehe. Nog n geluk dat ze de koelkast niet hadden geprobeerd die ook niet op slot zat!
Maar goed, wel grappig, een dronken welkomstcomité om 6 uur 's ochtends hahaha!Was dus wel n gezellig begin van de dag. Die gasten horen bij een clubje uit Johannesburg die hier een week zitten, elke avond weer ander vertier met die lui.
's Ochtends met een paar van hun naar Oribi Gorge gegaan,een gebied met supermooie natuur; hoge bergen die boven mooie groene natuur uitsteken, watervallen enz. Nouja, check de foto's op Facebook maar. Met zn 5en naar de waterval gehiked en weer terug. We konden helaas niet langer blijven om de rest uit te checken maar goed, heb ik de volgende x weer een doe-opdracht.
's Middags even gechilled met de rest bij t zwembad, bar gedraaid, en mn eerste cocktail gemaakt, ging natuurlijk meteen goed fout hahahaha! Iemand bestelde een " wet dream". Dus ik kijk op het spiekbriefje, stond er kahlua, amarula en tequila. Nou alles in de shaker en gieten maar in n groot glas ijs. Een van die meisjes die hier ook al n tijdje zit wilde t even proeven dus ik gaf hr n rietje om t restje uit de shaker te drinken en proefde zelf ook even van mn eerste cocktailcreatie..Pffff, sterke meuk, niet normaal! Normaal hou ik wel van sterke mixjes maar hiervan sloegen de vlammen zo ongeveer tussen je lippen door!
Maar goed, die mensen hadden t met ijs gekregen en nadat ik dat erbij had gegooid werd ie best lekker. Wel al meteen aangeschoten na n glas, maar goed, dacht er verder niet echt bij na, hoorde die mensen er ook niet over dus het zal wel. Kijkt dat grietje op de kaart, blijkt dat het een shotje is ipv een glas vol!
Had dus niet gekeken wat er boven het rijtje met al die cocktailnamen stond. " cocktails" en t rijtje erna " shooters". Weten we dus ook weer.
Voor de rest superlekker en VEEL gegeten van Gert zn chili con carne en daarna eindelijk weer es lam geworden door allerlei soorten shotjes die me gevoerd werden :D
En dat was hm! Uiteraard moet dit even overgedaan worden als ik thuisben, ben mezelf en jullie natuurlijk wel een feestje verschuldigd!

• 11 December 2010 - 16:01

Tigah:

Heej Marieke,

Beter laat dan nooit zeggen ze toch....? Van harte gefeliciteerd Mariek met je 30e verjaardag. Dat je maar een oud vrouwtje mag worden ;-)
    Ziet er smev uit zeg allemaal, geniet ervan! Hier is het koud, grijs, miserabel kliteweer dus je mist niets. Ciao.

• 12 December 2010 - 10:34

De Das:

nog gefeliciteerd met je verjaardag. 30 jaar geworden.best oud
    dikke kus

• 12 December 2010 - 23:29

Jordy M:

hahaha lekkr bezig mariek!!!
    ik dacht die gaat ff half jaartje rustig aan doen haha is het weer rrrrrrrrRRRRRRRRRRRRrrrrrrrrrr :)
    geniet ervan!! en gefeliciteerd natuurlijk1 x jordy