en we gaan doorrrrrrr! - Reisverslag uit Hatfield, Zuid-Afrika van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu en we gaan doorrrrrrr! - Reisverslag uit Hatfield, Zuid-Afrika van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

en we gaan doorrrrrrr!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

13 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Hatfield

Inmiddels alweer weg uit Drakensberg en verhuist naar Pretoria, n stad vlakbij Johannesburg. Drakensberg was supermooi, alhoewel het wel vaak bewolkt was waardoor je niet altijd vette uitzichten had. Maar, toch wel wat foto'tjes kunnen maken tijdens de Hike from hell deel 4. jeessss, ik weet niet wat er loos was maar we moesten op n gegeven moment iets van 240 mtr. steil omhoog klauteren en 2x zat ik met dichtgeknepen strotje naar adem te happen. en die gids maar zeggen "kom op, je bent er bijna". Ja PIPO, dat zie ik ook wel maar.. KRIJG..GEEN...LUCHT!

De dag erna n dagtrip naar Lesotho gedaan, was wel leuk maar t ging meer om de cultuur van de mensjes die daar leven en aangezien me dat eigenlijk helemaal niks interesseert was t allemaal niet zo boeiend. mahjaaaa, je bent er weer even uit, t was gratis en ze konden me erna bij de busstop afzetten zodat ik de laatste bus naar Pretoria kon pakken. Was de planning...
Ik zat daar dus op de stoep, netjes n half uur vantevoren, maar na ANDERHALF uur nog geen bus. t Begon ook al donker te worden dus ging ik bij het hotel waar ik me voor had geplaatst, even vragen of ze misschien het nummer van de busorganisatie hadden. Niet dus, ook geen internet, ook geen telefoonboek, helemaal NIKS. Gelukkig stond er een of ander reclamebord aan de overkant van het hele busgebeuren dus daar t nr. vanaf gehaald, gebeld om te vragen of de bus nog kwam en het busmevrouwtje zei dat ie wel vaker telaat was. Ja, ook weleens n HEEL UUR. Geloofde er weinig van maar goed. Ik weer terug naar mn stekkie, maar ondertussen werd het ECHT al donker, en de veiligheidsgraad daalde met de minuut. Dus ik weer naar t hotel, om te vragen of iemand dan t nr. van de backpackers had, om te vragen of ze me misschien konden oppikken zodat ik t morgen weer kon proberen. Ook geen succes. Hup, weer de bus gebeld om te vragen wanneer de volgende bus dan kwam, die zou pas vrijdag weer gaan. AARRRGGGHHH!!!moest donderdagmiddag in Pretoria zijn voor dat Rammstein concert. Stress dus. Gelukkig was de ouwe dikke barman vajn het hotel/kroeg zo vriendelijk om n vriend van hem erop uit t sturen om samen met me naar n ticketbureautje te gaan om es te gaan checken hoe of wat. Dus ik met die gast mee, wij checken, bleken er die nacht nog WEL 2 bussen te gaan, een om 1 uur en 1 om 3.20. Lekkere tijden dus weer maar goed, dit waren mn enige opties om nog op tijd te komen. Dus ticket geboekt, en weer terug naar het hotel/kroeg om te kijken hoe ik de nacht kon doorkomen. Wederom hulp gekregen van de ouwe dikkert; ik kon zijn kamer wel gebruiken tot de tijd dat ik vertrok. BLIJ:D maar na de eerste blijheid kwam toch het rationele gedeelte van het brein tot ontwaken; waar zou hij dan zijn?! Gelukkig zat t barretje aardig vol dus tot die tijd zou ie toch wel aan t werk zijn. Nou,ok dan. Spulletjes gestald en terug naar de bar want t was pas half 9. Nou de bar was dus net zoiets als t Wachtje, vol met ouwe locals. Alleen deze locals waren n stel boeren waarvan de meesten alleen Zuid Afrikaans praatten. En zoals de meesten geloven ze niet dat Nederlands NIET hetzelfde is als hun Jip&Janneke taaltje. Wat dus resulteerde in eindeloos gebrabbel en soms gegil in mn oor (alsof ik het dan wel versta..). Was op zich wel grappig hoor, en werd ondertussen gevoerd met biltong (gedroogd vlees)en drank dus had geen klagen:D
Na 3 eerdere pogingen ("neeeee, je MOET nog wat drinken") uiteindelijk om half 11 weggesneakt en naar bed gegaan en toch nog 3 uurtjes weten te slapen voordat ik er weer uit moest om die bus te pakken. In de run nog even de barman bedankt voor alles, maar geloof niet dat ie echt ontwaakte uit zn slaap. Op n bank in de bar, met hand in zn broek en bord met varkenslap en aardappels voor hm op tafel..
Al met al Pretoria veilig bereikt, taxi genomen naar hostel, spullen gedumpt en toen belde Aleks al (meisje met wie ik hier had afgesproken) dat ze me binnen n uur zouden ophalen om te lunchen, te bieren en dan te gaan beginnen aan de reis naar de Coca Cola Dome waar Rammstein zou spelen. Was wel lache, ze hadden n busje gehuurd met wat andere mensen dus zat tussen de die-hard fans, allemaal fanwear aan, songteksten vers in hun hoofd..
Eenmaal daar was het wachten wachten wachten, echt bizar. Eerst wachten tot de rij openging. Toen wachten tot de hekken naar het echte concert gebeuren opengingen, toen wachten tot ze gingen spelen..Maar t was t wel waard, we stonden helemaal vooraan en de show was super, SUPERVET! Echt ongelofelijk wat ze allemaal uit de kast haalden, denk niet dat ik ooit nog n show ga meemaken die aan deze kan tippen, bizar gewoon. Moet nog even wat foto's rippen van n meisje die ook met ons mee was, dus t is nog even wachten op beeldmateriaal,helaas.
Gister nog even naar n braai geweest van mensjes die er vrijdag ook bijwaren, vandaag denk chillen in het hostel en alvast wat boodschappen doen voor morgen want dan begint de reis naar Mozambique! Dagje bussen, nachtje doorbrengen in de hoofdstad en dan dinsdag vroeg in de ochtend de bus pakken naar Tofu, het strandgebeuren daar. Hopelijk is de hoeveelheid snot in mn hoofd dan aardig gereduceerd zodat ik kan duiken..

  • 13 Februari 2011 - 09:52

    Linda:

    Hay skatie!!

    Wat een super stoer verhaal..!! Top!! Maar zijn bands in Afrika dan misschien toegestaan om meer bizar uit te pakken dan in andere landen? Wel lachen dat je het nu hebt mee gemaakt!! In ieder geval veel plezier in Mozambique, be safe!! XXX

  • 13 Februari 2011 - 12:31

    Iloooo:

    Wauw, wat Lin al zegt, superstoer verhaal! ;) Van die bus ook, zo lekker tyyyypisch....
    En het is vaak de hele sfeer van zo'n ander land wat een concert nog bijzonderderderderder maakt.... :D

    Ben je trouwens ook nog langs God's Window gegaan? Das toch ook zo'n route in ZA met allerlei mooie uitzichtjes...?

    Ik ben echt superbenieuwd wat je van Mozambique vindt! Dat was onze keuze ook voordat we ons plan veranderden in Mombasa...

    Have fun chick!
    XxXx

  • 14 Februari 2011 - 11:17

    Dirkie:

    Wouw! That's the life! Jij vermaakt je wel.. Heel veel fun nog daar!!
    En tot snel.. :-P

  • 20 Februari 2011 - 05:15

    Steef:

    hey ouwe.
    klinkt goed allemaal',ga je op haai safari in Mozambique?
    Heb je je open water/advanced gehaald.
    das mooi dan kunnen we thuis samen een keer naar zeeland om te duiken.
    En de bus was dat er een van City To City Travels?
    Ik zit nu in Goa,
    is super chill hiero ga je spreken.
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hatfield

Overwinteringstrip

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2011

Final destination bereikt; Kaapstad!

26 Maart 2011

Roadtrip

19 Maart 2011

braai,braai,braai

13 Maart 2011

op safari

03 Maart 2011

Graskop, pancake capital of SA
Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 67676

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 11 Juni 2014

Alaska!

22 December 2013 - 10 Januari 2014

op avontuur naar Indonesie!

16 November 2010 - 03 April 2011

Overwinteringstrip

05 Januari 2010 - 29 Maart 2010

Patty en Marieke op expeditie!

01 Juli 2008 - 04 November 2008

Mijn eerste reis

08 April 2010 - 30 November -0001

Roadtripje door Noorwegen

Landen bezocht: