even n tussendoors update' tje - Reisverslag uit Umzumbe, Zuid-Afrika van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu even n tussendoors update' tje - Reisverslag uit Umzumbe, Zuid-Afrika van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

even n tussendoors update' tje

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

21 Januari 2011 | Zuid-Afrika, Umzumbe

Zooo hier ben ik dan weer n x. Duurde ff maar goed, zoveel gebeurd hier niet. Nog steeds gezellig al is het nu wel weer rustig aan het front.
Ben dan maandag ook even naar een ander plekkie verkast voor n paar dagen, was wel lache! Ik ging op bezoek bij een andere backpackers, in Port St. Johns, “ Jungle Monkey” . Eigenaar was weer n goeie bekende van luitjes van hier dus kon er zonder problemen n paar dagen gratis verblijven.
Was ook n relaxt hostel, beetje zelfde style als hier alleen hoorde je hier en daar dat klik-klaktaaltje, afkomstig van een volkje dat Xhosa heet ofzo, echt grappig!
Maandagavond aangekomen dus toen vrij weinig gedaan behalve bieren in de bar, maar dinsdag even full blast aan de wandel geweest. Samen met een stel uit Finland en een mannetje die in t hostel als n soort gids werkte de hort op geweest. Eerst naar een soort combi van grot / berg geweest waar mensen sulfur water uit haalden en tegelijk een modderbad namen in sulfurmodder (niet op dezelfde plek). Dat water smaakte echt vaag, alsof je gekookt –ei-met-zout dronk. Scheen erg gezond te zijn en smaakte eigenlijk ook best lekker. Hoorde alleen al snel dat als je er een heel glas van leegdronk je moest bidden dat je zonder langs je been druipend smef de w.c. redde..Nu dus maar een keer bescheiden gebleven en 1 slok genomen.
Zat wel n cool verhaal aan vast trouwens. Vroeger scheen er n mannetje te zijn geweest die t water wilde verkopen, terwijl t gewoon n openbaar iets is. Maarrrr, de natuur nam meteen wraak en er kwam vanaf dat moment geen water meer uit de grond. Nu hangen er grote borden dat het water van iedereen is, er niks van verkocht mag worden en iedereen alles zo moet laten zoals t is.
Kan zijn dat het hele verhaal natuurlijk verzonnen is om naïve toeristen zoals ik te vermaken, maar goed, laten we maar even van de goeie kant van de mensch uitgaan..
Anywayz, gezichtje nog even volgesmeerd met sulfur modder (je weet maar nooit waar t goed voor is) en toen op naar het volgende actie punt, looptocht naar n waterval.
Uiteraard t watergebeuren niet zonder pijn en moeite bereikt; was n aardig klim en kruip gebeuren waarbij ik, als Avatar, als onvrijwillige spinneweb remover diende, pffff..takken overal dus zit voor de verandering ook weer es onder de krassen maarrrrrr, was wel weer ff leuk om door de jungle te banjeren. Aan het einde van de rit kwamen we uit bij t strand waar we verwelkomd werden door...koeien! Maf gezicht joh, die beesten zien chillen op het zand hehe. Aan de rand van het strand stond een vrolijk geschilderd sleurhutje met wat picknicktafels ervoor waar we lekker hebben zitten lunchen (verse fishyfisssshhh :p ) om daarna weer verder te hobbelen naar t volgende punt, een of andere spleet tussen 2 rotsen. Klinkt vaag en niet bijzonder en....dat was t in mijn ogen ook niet hehe. We hebben het even vanaf een afstand aanschouwd, foto genomen en lekker terug naar de backpackers gegaan. Want daarrrrrr wachtte alweer het volgende trippie, met zn allen de pickup in om heeeeelemaal naar de top van een berg te rijden wat vroeger als landingsbaan diende. Was echt supercool, vette uitzichten natuurlijk, zonsondergang gezien (moet nog even de foto’s van iemand anders pikken want zat aan de verkeerde kant van de berg) en ’s avonds was t gezellig druk in de toko dus heb me weer aardig kunnen vermaken.
Volgende ochtend zou er een zonsopgangswandelingetje zijn naar een of andere vuurtoren dus zat ik versuft en wel paraat, maar....mooi niemand dus!Gelukkig kwam er na 20 minuten versterking in de vorm van n broer en zus uit Alkmaar en zijn we alsnog richting strand en vuurtoren gegaan. Op de “ kaart” (zie foto) stond aangegeven dat je de normale weg moest volgen en dan een of ander zijpaadje moest nemen. Begon nog normaal maar je voelt hm alweer aankomen; eindigde weer es in n klim-en klauterpartij over rotsen en tegen n steile grashelling op. Eenmaal aangekomen was de vuurtoren niet meer dan een 4 meter hoog gebouwtje en kwamen we erachter dat je er ook gewoon met de auto heen had kunnen rijden hehehe. Noujaaaa, goed voor de body (die nog steeds aardig wat beweging kan gebruiken). Teruggekomen spulletjes gepakt en n lift terug naar huis gekregen van de Alkmaarders, die hier sowieso n verblijfje hadden gepland dus dat kwam weer mooi uit :D
Hier alles in zelfde staat aangetroffen en weer helemaal in t Mantis&Moonritme gekomen, koken, drinken, roken en lachen :D

• 21 Januari 2011 - 15:29

Elise:

Zo ben blij weer even wat van je te horen!!

Zal je vanavond weer een update van mij geven. Heb gister speciaal voor jou een paar kiekjes gemaakt.
    Klinkt allemaal super cool hoor wat je ziet en meemaakt. Ben wel een beetje jaloers hoor.

XXX

• 21 Januari 2011 - 18:50

Carin:

Nou klinkt allemaal weer top! kan niet wachten tot we er ook zijn :D helemaal zin in!! Xx

• 23 Januari 2011 - 11:35

Linda!:

Hay kanjer!!

He he.... eindelijk nieuws!! Ben blij om te horen dat je je toch wel goed aan het vermaken bent... had ook niet anders verwacht! Wij zijn gister naar de vrienden van amstel live geweest, was echt supercool!! Heel gezellig, drank, zingen en genieten...
    Nou m'n toets gemaakt, nu zenuwen... over 2 weken natuurlijk pas de uitslag, dus laten we hopen dat het nu wel een keer gelukt is...

Nou in ieder geval nog veel plezier, en ik zie je snel!!

Liefs Linda XX

• 26 Januari 2011 - 13:48

Inkie:

Haha, de manier hoe je schrijft leef ik altijd helemaal met je mee.
    Klinkt wel erg goed hoor, wat je allemaal aan't doen bent.
    Have fun!!!

X