In de bergen - Reisverslag uit Umzumbe, Zuid-Afrika van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu In de bergen - Reisverslag uit Umzumbe, Zuid-Afrika van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

In de bergen

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

12 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Umzumbe

hallo hallo, hier weer n bericht vanuit t zonnige zuiden. Inmiddels alweer wat weekjes verder en ook wat kilometertjes, aangezien ik zondag ben vertrokken vanuit Umzumbe. Daaaaag Mantis & Moon, daaaag. weh, neehoor,zo was t niet. De laatste week daar vrij weinig nog gedaan. Zaterdag n feestje gehad van iemand die ik niet kende maar een van de local girlies, die zo aardig was om me mee te nemen. was echt n vette plek, soort boerderij maar dan in gewoon huis-stijl, bruut groot terrein met gras, bomen, vijvers en allerlei plantagetjes :p . die gast zelf scheen een of andere rockster te zijn (geweest) in Engeland, ene Gary ofzo, weet t niet meer zo goed. Maar t was wel n lache feestje, allemaal ouwe hippies enzo. Later kwamen Jesse en Gregor ook nog aanzetten met wat gasten, dus had ik weer n mooi ritje terug (wakker worden in n tent met die koperen ploert op je dak is ook geen pretje). Zondag weer ouderwets in n soort delirium meegemaakt en maandag..jahoor...ZIEK. So, en hoe!Heb 2 dagen op mn bedje met koorts gelegen, niks anders gedaan dan zweten en slapen. Rest van de dagen was t nog niet veel, maar ik kon in ieder geval wel weer aardig rondhobbelen zonder steeds in slaap te vallen. Gelukkig was het nieuwe managerspaar zaterdag al gearriveerd dus die konden alles mooi overnemen. Andy kwam ook nog even melden toen ik nog ziek was dat ik de rest van de tijd gewoon kon chillen en beter kon worden en dat ik voor hem niks meer hoefde te doen. En dat heb ik dan ook bijna niet meer gedaan :D
Maar eergister dus vertrokken richting Drakensberg (wat je al had geraden, bergachtig gebied). Eerst naar Sani Pass, maar dat was niet al teveel. Kwam pas laat aan dus heb ff n kort wandelingetje gedaan in de buurt. Helaas heb je in dit seizoen dat het ;s ochtends wel mooi weer is maar dat er 's middags bewolking en regen komt, dus had niet veel uitzicht. dacht dus de 2e dag slim te zijn en vroeg aan een of andere dag-hike te bginnen. dus hop hop, gewapend met wel 2 kaarten (niet dat dat veel uitmaakt)om 6.15 de deur uitgestapt. Pffff, nou na 5 minuten droop t zweet al van mn hoofd, en toen liep ik nogeneens heuvel op. Ik gooi t er maar op dat t komt door al dat snot in mn hoofd, die rare bal in mn keel en de berglucht..
Maar toch verder geploeterd want in de omschrijving stond dat het bergplateau waar je uiteindelijk uit zou komen echt supercool was;waar je ook keek, overal brute uitzichten op. Helemaal voor NIKS dus want toen ik bijna bij dat getverse plateau kwam, kwam de bewolking;heel plateau weg!Stond nog n beetje sippig te kijken of het niet gewoon n fase was waar het plateau'tje in verkeerde maar NEEN. Toen ben ik maar weer teruggegaan. t was toch pas kwart voor 9....Wilde nog heel vrolijk nog n hike gaan doen, maar dat zou betekenen dat ik de helft van die vrige weer overnieuw moest doen en zo'n fitte staat was ik nou ook weer niet (vanaf t begin al niet) dus ben maar mak aan naar n watervalletje gelopen, heb n mooie steen uitgezocht en heb me daar voor n paar uur op gedrapeerd, ook .
vandaag weer verder verkast naar een ander gedeelte van de Drakensberg, meer richting t noorden, het "Amphitheater". Dit ziet er allemaal wat bruter uit. Het hostelligt op vlak grasland, maar als je om je heen kijkt zie je alleen maar bergen (hoihoihoi!). De backpackers zelf is ook leuker, t is groter en ze zijn hier ook aardiger en behulpzamer dan bij de vorige. Heel toevallig zijn t hier blanken en daar was n Zimbabwaans mevrouwtje aan t werk..Anyways, de vrouwtjes hier waren vorig weekend bij ons dus das wel grappig. Ze hadden toen al verteld dat ik behalve de overnachting ook de tours gratis krijg dus morgen gaan we n tour naar het Amphitheatre doen, een of andere bruut grote steile rotspartij die we voor n gedeelte ook af gaan klimmen wat lekker handig is als je t niet echt hebt op grote hoogtes..En vanmiddag heel sportief n mountainbike van hier geleend om wat off road paadjes te gaan exploren.Ja, was dus ff vergeten dat off road wat anders betekent dan dirt road, JEEESSS, heb me de blubbah getrapt!Heb dus maar t kortste paaadje genomen :D en daarna snel naar mn supercomortabele kamer gegaan met eigen badkamer en zelfs keuken! das dus ff wat anders dan n stapelbedje in n dorm :D

  • 12 Februari 2011 - 09:18

    Pie:

    zat net te hyven naar je! zat om een nieuw verhaal te zeuren.. en daar istie!
    goed bezig!
    ook ziek geweest joh! je onkomt er iet an! wear je ook zit! was die rare bal in je keel niuet die oordop die je kwijt was?

  • 12 Februari 2011 - 09:35

    Grote Broer:

    TThee! Klinkt weer avontuurlijk. Ga zo door

  • 12 Februari 2011 - 11:38

    Linda:

    Hay meis!!

    Wat super om je verhalen te lezen.... Oh ik kan echt niet wachten totdat wij er zijn!! Het gaat nu ook echt op schieten.. Aanstaande zondag hebben wij 4-en nog ff een zuid-afrika meeting!! Relaxed... dan gaan we ook vast het hostel voor Johannesburg boeken.. kan maar geregeld zijn, ja toch?! XX

  • 12 Februari 2011 - 12:18

    Tigah:

    Lekker bezig ouwe pijp, ziet er bijzonder smev uit weer allemaal, ga zo door! De groeten uit een koud, nat, miserabel Katwijk ;-)

  • 12 Februari 2011 - 17:12

    Topper! :

    Morgen ga we meeten om de laatste dingen voor ZA te bespreken voordat we jouw kant op komen!
    Daarna nog even eten bij jorrie in Sassenheim Peter G. gaat daar los met zijn kookkunsten! ben benieuwd, lin en ik nemen onze skeelers mee er ligt een mooi skatebaantje te wachten op ons daar bij hem thuis!!
    Ben ondertussen verhuisd, lekker een plekkie voor mezelf! jammer dat je niet bij de housewarming kan zijn eind feb. maar moeten we nog maar een x een feestje doen als je terug bent!
    Tot snel, heel snel!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Umzumbe

Overwinteringstrip

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2011

Final destination bereikt; Kaapstad!

26 Maart 2011

Roadtrip

19 Maart 2011

braai,braai,braai

13 Maart 2011

op safari

03 Maart 2011

Graskop, pancake capital of SA
Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 67677

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 11 Juni 2014

Alaska!

22 December 2013 - 10 Januari 2014

op avontuur naar Indonesie!

16 November 2010 - 03 April 2011

Overwinteringstrip

05 Januari 2010 - 29 Maart 2010

Patty en Marieke op expeditie!

01 Juli 2008 - 04 November 2008

Mijn eerste reis

08 April 2010 - 30 November -0001

Roadtripje door Noorwegen

Landen bezocht: