Op naar het volgende avontuur! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu Op naar het volgende avontuur! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Marieke Kromhout - WaarBenJij.nu

Op naar het volgende avontuur!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

19 Januari 2010 | Ecuador, Quito

Hola amigo´s, kennissen en andere geïnteresseerden.
nou we hebben de eilanden weer overleefd hoor!
Past had soms wat problemen met mannelijke zeeleeuwen die erg territoriaal waren, maar ja, als je dat gewoon ziet als mannelijke aandacht is dat ook alleen maar positief!beetje jammer van die scherpe tanden die ze erbij lieten zien..
Maar we hebben dus echt veel gezien, zowel op land als onder water. Reuzeschildpadden, zeeschildpadden en fishy fishy´s a la finding Nemo, een eiland dat bijna alleen maar bestond uit opgedroogde lava en vage rotsen, zag er heel cool en Star Wars like uit (helaas geen Chewie te bekennen, ondanks mijn vaak geoefende GGGRRRRLLLL lokroep). Haaien, roggen van allerlei afmetingen en vanaf land zelfs een manta rog! Die zijn echt uber, UBER groot, spanwijdte ongeveer 2,5 tot 3 meter, heel indrukwekkend. Voor de rest veel vogels zoals albatrossen, fregatvogels die die grote rooie zakken onder hun snavel hebben hangen die ze op kunnen blazen, flamingo´s, vogels (Boobies geheten, hehe)met rooie voeten, vogels met blauwe voeten, dooie vogels,havikken, pinguins, die je trouwens al snel verward met een gewone eend. Van veraf dan.
En heul HEUL veul zeeleeuwen, zowel babies als volwassen versies die, echt cool, onder water met je gaan spelen enzo. Alleen de geluiden die ze maken zijn echt niet helemaal zuiver, lijkt alsof je in een veld met zieke schapen loopt!
Voor de rest kwam er in het midden van de week een wisseling van de wacht.De rest van de groep ging van boord en werden omgewisseld voor 2 stelletjes en n vader en dochter. Ook allemaal aardig, maar toch even wat anders als je van 3 meiden naar 5 andere mensen gaat!Porties eten waren meteen ook iets minder Gelukkig hebben Che Che en Edourdo voor genoeg vertier gezorgd, en begon mn wikkelrok toch al minder makkelijk te wikkelen, dus zijn alsnog echt niks te kort gekomen.
Gister teruggekomen van de Galapagos met gemengde gevoelens natuurlijk, maar ja, we moeten toch weer verder, al is het alleen maar voor onze trouwe aanhangers thuis ;-)
Neehoor, we hadden even een klein sip gevoel maar toen gingen we ons bedenken wat we nog allemaal gingen doen en al snel zaten we weer te woeperen! Wat ook leuk was, is dat we onze eerste volgeling hebben! Op het vliegveld kwamen we Carol tegen, het meisje uit Engeland uit de eerste groep. Zij is nu bij ons in Quito en gaat morgen ook mee op jungle tocht en wellicht ook nog naar 2 plaatsjes die we daarna gaan aandoen. Gister al erg gezellig zitten cocktailen (de happy hours hier zijn ongeveer 8 x zolang als hun naam je zou doen denken hehe) en naar een all you can eat tent geweest waar je 2 uur lang de HELE kaart inclusief drinken kon nuttigen voor 10 dollar. Heaven..maar ja, zo val je inderdaad nooit af dus ik hoop dat we in de jungle niet al te goed gevoederd gaan worden, maar het ziet er ¨slecht¨ uit.
Nou, we gaan WEER even aan de cocktails, ayeto en hasta la vista!

• 19 Januari 2010 - 19:53

Leonie:

owww wat klinkt t allemaal naar wat jullie doen!!! Heerlijk!!
    Suc6 in de jungel!!
    xxx voor jullie

• 19 Januari 2010 - 20:25

Tigah:

Vette smev dames, looks like paradise indeed! Met ons hoeven jullie geen medelijden te hebben hoor, het is godzijdank opgehouden te sneeuwen en vriezen en we hebben het ongeevenaarde genoegen weer back to normal te zijn wat het weer betreft met veel grijze dagen, regen en ander rukweer. Tip van de dag; blijf zolang mogelijk daar waar het beter is :-)
    Geniet ervan en de groeten aus Katwijk. Mzzl

• 19 Januari 2010 - 20:52

Broer:

W-A-U-W!!
    Heb je echt gedoken of kon dat spelen met die onderwatervrinden ook al met den snorkel?
    Hier nog steeds buttweer. Je krijgt trouwens de groeten van je nichtjes!!!

• 20 Januari 2010 - 00:01

Lexie:

wordt gelijk weer tijd om ook een vakantie te gaan plannen....

xxxx en S6

• 20 Januari 2010 - 07:28

Topper! :

klinkt weer goed allemaal! heb trouwens een scheurmonster gekocht! lachen man dus ik ben een beetje door Nederland aan het toeren! :)
    tja je moet wat..... ;)

• 20 Januari 2010 - 10:10

Linda:

Ha ha ha... jullie hebben in ieder geval lol en lekker eten... die extra kilo's zijn er thuis zo weer af moet je maar denken... kan niet wachten op jullie volgende avontuur: Jungle style!! XX

• 20 Januari 2010 - 14:55

Martine:

hee hee vakantie gangers!! hoe is het daar?! alles wel goed zo te horen..
    Echt super vet al die verhalen :D
    Ben echt jaroels op jullie :P

'Alleen de geluiden die ze maken zijn echt niet helemaal zuiver, lijkt alsof je in een veld met zieke schapen loopt!' Whehehehe bekende geluiden dan :lol:

Have fun en ben erg benieuwd naar de foto's en de volgende avonturen
    Kus Tines en Johnnie

• 20 Januari 2010 - 16:20

Joor:

klinkt allemaal erg goed hoor. mochten jullie weer s wat sipjes zijn bedenk dan maar dat wij hier erg grijs en koud weer hebben en gewoon moeten werken.
    geniet ervan en groetjes aan pat.
    grtz Joor

• 20 Januari 2010 - 22:48

Arnie:

Zo,zo, lucky birds (om maar in de dieren namen te blijven), ik moet wekelijks naar het tropisch zwembad Aquamar om in tropische sferen te geraken, dan doen jullie het toch stukken beter ;-)
    Mooie verhalen allemaal, nu de foto's en filmpjes nog...
    Have fun!

• 25 Januari 2010 - 18:15

Je Waif:

Zo waif, klinkt BEST allemaal. Het enige wat ik hier zie is een verdwaalde kokmeeuw en de mussen die van de kou t dak af pletteren. (kak dus) Probeer mijn eigen fuutgeluidje bij te houden maar denk dat de koeien het momenteel beter doen;-) Je verhaal leest weer super goed weg. Ben benieuwd naar je kiekjes. XxX